Zoeken op Sharepoint site in SBS2008 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorieke

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
85
Op onze intranet sharepointsite is zoeken binnen de site niet mogelijk.
De volgende melding komt dan:
Er zijn geen resultaten gevonden die overeenkomen met uw zoekactie.
1. Controleer de spelling. Zijn de woorden in uw query juist gespeld?
2. Probeer synoniemen in uw zoekopdracht te gebruiken. Mogelijk is wat u zoekt in iets andere bewoordingen opgenomen.
3. Maak de zoekopdracht algemener. Gebruik algemene termen in plaats van specifieke.
4. Probeer de zoekopdracht in een ander bereik. Verschillende bereiken kunnen verschillende resultaten opleveren.

Op de server krijg ik in het logboek meerdere foutmeldingen, ID 2436,6398,10044,18264
Ik heb hierop wel gegoogled, maar kan helaas de oplossing niet vinden.

Iemand een idee??
 
Onduidelijke melding:
Zoeken op Google brengt een aantal suggesties over de event id's die je noemde. Maar voor een betere zoektocht op Google moet je ook de bron van de logboek melding erbij zoeken.
Als ik (bij gebrek aan de bron) google op event id 2436 sharepoint
dan vind ik een hoop links, gerelateerd aan de Search engine in Sharepoint, dus (zo lijkt het) mogelijk aansluitend op je probleem.
link
De methode van daar (=een ietwat 'ruwe manier' van het probleem op te lossen) wordt ook hier besproken, met een alternatief, waarbij je de host-headers die op de Sharepoint webserver in gebruik zijn expliciet het recht toekent om (op zichzelf) te zoeken ("crawlen").

10044 is een melding van succesvolle aanpassing van de sharepoint inrichting.

Kijk eerst maar even wat het veranderen van de loopback instellingen (error 2436) je brengt. Niet vergeten om IIS en evt. ook andere gerelateerde Sharepoint services te herstarten na aanpassing of herstart de hele Sharepoint server. Kies natuurlijk wel een goed moment daar voor uit.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Deze aanpassingen in het register heb ik al op de server.

De foutmelding is:
event 2436: Windows SharePoint Services 3 Search
Kan het startadres <sts3://fs1-w2k8/contentdbid={9464641a-450c-4bae-9966-debb8f6fb9e6}> niet verkennen.
Context: toepassing Zoekindexbestand op de zoekserver, catalogus Search
Details:
Het object is niet gevonden. (0x80041201)

ook deze staat erin:
event 10042 : Windows SharePoint Services 3 Search
Er is een nieuwe querymachine, "servernaam", toegevoegd aan de queryrotatie op basis van wijzigingen in de farmtopologie. Onderdeel: a8b09d4c-e301-48b8-a224-beb693928731
 
Laatst bewerkt:
Toch wel weer die loopback instellingen in de registry, kijk hier

Oftewel: Je moet ook fs1-w2k8 als waarde toevoegen aan de registry-waarde BackConnectionHostNames, ik neem aan dat je dat nu niet hebt. Vergeet niet om de WWW-service hierna te herstarten (liever nog: herstart de hele server).

Als ik inderdaad mag aannemen dat je die Multi-String waarde al hebt (maar er alleen fs1-w2k8 aan moet toevoegen) dan wordt de instructie:
Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
In Registry Editor, locate and then click the following registry key in the left pane:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\MSV1_0
Right-click BackConnectionHostNames in the right pane, and then click Modify.
Add fs1-w2k8 on an empty line at the end, then click OK.
Quit Registry Editor, and then restart the IIS service.

Als dat allemaal al goed staat, maar het lost het probleem niet op, maak een volledige backup en probeer of deze hotfix te installeren is én of die het probleem oplost.

Tijs.

Toevoeging: Ik vond ook dit, maar ik denk 99% zeker te weten dat de rechten van de AD service account-gebruiker die jullie momenteel voor crawling gebruiken goed (genoeg) zijn. Dus dat je niet een nieuw service account hoeft aan te maken etc. zoals in die link wordt genoemd.

Blijft dus staan dat ik posting #4 een uitstekende kans geef als oplossing van het probleem.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Tijs,

Ik had inderdaad de Fw1-w2k8 niet erin staan.
ik heb dit gedaan en de www-service herstart.
Dit heeft niet het gewenste resultaat gehad.

Ik ga morgen de server herstarten ( dit is een productie-server, dus kan niet zomaar uit helaas)

ik laat je dan even weten wat het resultaat is...
 
Nu hoop ik maar dat je een fout maakt hierboven, maar niet in de registry.
Je melding praat over
fs1-w2k8
maar hierboven praat je over
Fw1-w2k8

Verifieer dat je niet een typefout gemaakt hebt in de registry.

Tijs.
 
het heeft niet geholpen helaas.
Ik krijg nog steeds dezelfde melding:

Er zijn geen resultaten gevonden die overeenkomen met uw zoekactie.
Controleer de spelling. Zijn de woorden in uw query juist gespeld?
Probeer synoniemen in uw zoekopdracht te gebruiken. Mogelijk is wat u zoekt in iets andere bewoordingen opgenomen.
Maak de zoekopdracht algemener. Gebruik algemene termen in plaats van specifieke.
Probeer de zoekopdracht in een ander bereik. Verschillende bereiken kunnen verschillende resultaten opleveren.
 
Mogelijk moet je nog een Enter geven aan het einde van de lijst in Regedit.
Dus dat (als je helemaal naar beneden gaat) je op een lege regel uitkomt.

Wat je verder kunt proberen is ook de variant mét domeinnaam toevoegt.
Dus stel dat je domeinnaam (volledig) is bedrijfsnaam.local
dan nog toevoegen in de registry-waarde:
fs1-w2k8.bedrijfsnaam.local

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik zal kijken of dit gebeurd is.
Daarna weer opnieuw opstarten neem ik aan?
 
Zou niet nodig moeten zijn; Wel is een herstart van IIS ("World Wide Web service") vereist. Evt. herstart je ook alle Sharepoint en Office search gerelateerde services.
Op de Sharepoint server: [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc

Tijs.
 
Je kunt kijken in de eerste link die ik gaf, waar een andere methode om het probleem te verhelpen wordt aangegeven [wel een ietwat 'lompe' methode.]

Staat (doorgelink) in deze link, Methode 2 ("Method 2: Disable the loopback check (less-recommended method)")

Hopelijk levert dat weer crawling op.

Tijs.
 
Waarom is dat niet expliciet teruggemeld? Gegeven je reacties was ik ervan uitgegaan dat je je alleen gericht had op de host-header afgeleide registry-aanpassingen. :confused:

Ik heb het ook nog over een hotfix gehad: deze
Mogelijk levert die wat op. Moet je wel (voor de zekerheid) een volledige backup hebben van de sharepoint server.

Andere opties heb ik zo snel niet.
a. Je zou evt. een schermafdruk kunnen sturen van die sectie van de registry, mogelijk zie ik daar een fout.
b. Dan zou het ook nog kunnen zijn dat de Search services in Sharepoint vanuit een service account gebeuren die niet voldoende rechten heeft op (de andere) servers (database-server, fs1-w2k8, etc.)
c. Die services heten op onze versie van Sharepoint: "Windows SharePoint Services Search" en "Office SharePoint Server Search"
Wellicht anders eens op de database-server kijken naar blokkerende informatie betreffende de Sharepoint Search database [is wel een ver 'schot in het donker']
Controleer ook de gezondheid van de Search database.
In onze versie heet die "SharedServices2_Search_DB", maar zal in jouw versie wel anders heten.

Zoals gezegd zijn mijn opties, op bovenstaande na, op. Mogelijk kun je beter een Sharepoint consultant inroepen om "hands on" je situatie te bekijken en (hopelijk) op te lossen.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Ik ga inderdaad maar even op zoek naar een consultant.
Ik zie meerdere dingen die niet meer juist werken.

Bedankt voor je hulp.
 
Wij laten ons ondersteunen op Sharepoint gebied door Seven Winds

Mogelijk kun je (met een duidelijke lijst van problemen onder de arm) eens informeren bij hen voor een offerte/ondersteuning.

Tijs.
 
De kosten vindt men hier te hoog, ik moet eerst proberen of ik er verder uit kom.

De volgende melding komt vaak voor.

SQL-database WSS_Content in SQL Server-exemplaar np:\\.\pipe\MSSQL$Microsoft##SSEE\sql\query is niet gevonden. Aanvullende informatie van SQL Server vindt u hieronder.

Cannot open database "WSS_Content" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'NT AUTHORITY\SYSTEEM'.
 
Even erg belangrijk: Staat er echt NT AUTHORITY\SYSTEEM (zoals je citeert) of staat er NT AUTHORITY\SYSTEM (dus met een E minder).

NT AUHORITY\SYSTEEM is m.i. namelijk niet een juiste inlognaam, NT AUTHORITY\SYSTEM wel...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan