• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op verschillende manieren !

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel001

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo Allemaal,
In tab1 heb ik namen van klanten staan met bijbehorende informatie. Echter de info staat niet op een rij zie bijgevoegde bestand. Ik wil in blad2 zoeken op naam (c5) of voornaam(c6) of geboortedatum(c7).

in c11, d11 en e11 komen de gegevens en in F en G komt de info die erbij hoort.

wie kan mij op weg helpen.

Laatst bewerkt:
Je schrijft of..of. Betekent dit dat alle namen en voornamen uniek zijn? Anders zou je wel eens voor verassende zoekresultaten komen te staan.

Voor deze statische situatie heb ik nu iets voor je gemaakt met de OF en ALS formule. Maar ik kan me voorstellen dat je een grote database wilt maken. Dan zou ik niet Excel pakken, maar Acces. Correct me if i'm wrong.

http://dl.dropbox.com/u/12803989/zk.xlsx
hier kun je hem vinden

Ik krijg op helpmij.nl niets geupload met Chrome...

Bedankt voor je reactie. Het wordt inderdaad een grote bestand. Acces nou nee, Ik werk liever in excel maar dat ter zijde, Ik ben opzoek naar een formule die alleen de gegevens van bv klant geel laat zien ook al staan er meerdere namen in de tab1. ik heb deze fomule maar deze werkt alleen horizontaal. Deze formule werkt dus alleen horizontaal. Ik wil ook vertikaal kunnen zoek naar gegeven van klant GEEL. Ik wil juist een fomrule die op naam filtert een formule die aansluit op het voorbeeldje wat ik eerder heb gepost.

de formule die ik zoek is dus een formule die alleen gegevens van degene die ik in tab1 zoek moet laten zien, ook al staan er merdere namen in tab1.

Laatst bewerkt:
Helaas, dat gaat mijn Excel-kennis te boven.
Ik heb wel ooit in acces zoiets moeten maken en dat werkte fantastisch. Mijns inziens is Acces alleen hiervoor juist een geschikt programma.

Succes!

Je probleem lijkt mij op het eerste gezicht eenvoudiger op te lossen met vba.
Maar dan zul je toch terdege rekening moeten houden met de opmerking van Bakkertje .

NB: Als je een Excelbestand op het forum plaatst, kun je dat het best als Excel97-2003 bestand plaatsen !!!

Laatst bewerkt:
Je geeft geen antwoord op mijn eerder gestelde vragen, alhoewel deze belangrijk zijn voor de uitkomst. Dus nog eens alle vragen die m.i. toch moeten beantwoord worden alvorens de helpers gericht verder kunnen met jouw probleem.
1. Zijn alle namen in kolom A uniek ?
2. Zijn alle voornamen in kolom B uniek ?
Deze vragen zijn belangrijk aangezien jij wil zoeken op Naam OF Voornaam OF Geboortedatum (minder waarschijnlijk dat hier een dubbel in zit, maar toch)
3. De gegevens in kolom D en E zijn die steeds van dezelfde lengte of is dit variabel per persoon ?
Beantwoord eerst eens grondig deze vragen zodat er geen dubbel of driedubbel werk geleverd wordt, of er achteraf toch van deze opmerkingen bijkomen zodat alles overgedaan kan worden.

Sorry, had je vraag even vergeten. Antwoord op jouw vragen:
1. Zijn alle namen in kolom A uniek ?
- ja, die zijn uniek, komen maar een keer voor in tab1

2. Zijn alle voornamen in kolom B uniek ?
- nee, maar wil die mogelijkheid toch erbij hebben.

3. De gegevens in kolom D en E zijn die steeds van dezelfde lengte of is dit variabel per persoon ?
- gegevens in D en E zijn varibel. Ze hebben niet dezelfde lengte ze verschillen van engte.
Hoop hiermee jouw vragen beantwoord te hebben.

Grt.

eindigd ieder gegevens geheel op blad1 altijd met een lege rij?
en aan de zijkant is altijd een lege kolom ?
en staan de voornaam en achternaam en datum altijd in de zelfde kolom?
zo niet is het dan altijd eerst achternaam dan voornaam en dan datum?
en als je op jan zoekt moet jansen dan ook tevoorschijn komen?
en als je op ans zoekt moet jansen dan ook tevoorschijn komen?
enz enz

groet sylvester

In principe eidegen de gegevens niet op lege rijnen, maar als dat handig is voor formule dan kan ik ermee leven. Kolemen die wil ik eventueel uitbreiden.
De namen, voornamen en en geboortedatum zoals ik in bestandje heb aangeven blijven altijd op dezelfde kolom. Wat zoek betreft wil ik alleen op volledige naam zoek. Bv jansen en niet jans.. of jan... enz.

grt.

ja die gebruik ik nu. Maar ben opzoek naar een formule en hopelijk komt iemand met formule. Oh ja. Ik kan bestand wat jij hebt gepost niet downloaden.
grt.

Ja, het is inderdaad raar zit in dat bestandje een formule? Het bestand is van 2003 en ik gebruik 2011, misschien ligt daar aan.

het zou moeten werken

maar aangezien je met mijn bestanden niets kan,

ik zou een macro opnemen die filtert en en dan kopieren en plakken in blad2

en als de macro opgenomen is kun je hem zo aanpassen dat hij als filter jouw tekst van blad2 gebruikt ( achternaam voornaam enz)

groet sylvester

Ik kan jou bestand helaas niet downloaden...misschien kan jij nog een keer posten.

Ik heb een bestand aangemaakt met een formule om aan te geven wat ik ongeveer bedoel. Misschien breng ik iemand hiermee op het idee om mij verder te helpen.
Grt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan