• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken, optellen en einduitslag toekennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

R0B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2022
Berichten
4
Beste,

Op het werk hebben we een tourpoule waarbij de deelnemers een voorspelling van renners invullen door de rugnummers in te vullen (zie tabblad 'deelnemers'). Vervolgens zal ik, in het tabblad 'rituitslagen', de rugnummers van de 15 beste renners invullen die deze dag gewonnen hebben. Dit zal voor de deelnemers punten opleveren.

Nu zou ik graag willen dat de Excel sheet (in het tabblad 'rituitslagen') automatisch in de lijst van de deelnemers gaat zoeken en punten toekend aan de deelnemers, zoals deze per ritwinnaar aan de renners zijn toegekend (zie kolom E5 tabblad 'rituitslagen'). Vervolgens wens ik graag dat de sheet automatisch, de naam van één of meerdere deelnemers weergeeft die de einduitslag goed hebben.
 

Bijlagen

  • Tourpoule versie 1.2.xlsx
    37,3 KB · Weergaven: 18
kom je met zoiets al wat verder?
 

Bijlagen

  • Tourpoule versie 1.2.xlsm
    53,2 KB · Weergaven: 14
Beste Emield,

Allereerst super bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels het e.e.a. aangevuld, en waar blijkt, de functie werkt niet meer:confused:
Nu wil ik je niet tot last zijn, maar zou je het kunnen herstellen en mij kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt. Mocht het nog eens voordoen kan ik het namelijk zelf herstellen.

In afwachting van een verdere reactie.
 

Bijlagen

  • Tourpoule versie 1.2 (2).xlsm
    79 KB · Weergaven: 14
code aangepast enkel zoekt hij nu naar de nummers in de plaats van naar de naam.
 

Bijlagen

  • Tourpoule versie 1.2.xlsm
    87,2 KB · Weergaven: 8
Beste Emields,

sorry, bijna goed:d, ik heb de sheets inmiddels zo ingericht dat ik er een klassement uit krijg per rit en over het klassement, alleen bij het tabblad 'deelnemers' telt hij per rit niet de punten op die ervoor staan bij elke rit (zie tabblad 'rituitslagen')

als iemand bijv. Mathieu van de Poel had ingevuld, moet die hiervoor bij 'rit 1' 6 punten krijgen. Echter komt er bij de tabel op tabblad 'deelnemers' (op een voor mij onverklaarbare reden)11 te staan.

Mocht je dit op kunnen lossen, zijn wij je eeuwig dankbaar en is ons probleem opgelost
 

Bijlagen

  • TourPoule 2022.xlsm
    96,7 KB · Weergaven: 18
ik heb nu zelf eens gecontroleerd of alles wel klopt en, volgens mij zou het nu correct moeten zijn.
 

Bijlagen

  • Tourpoule versie 1.2.xlsm
    105,3 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan