• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken over meerdere kolommen in meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

youthoman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2011
Berichten
3
Wie kan mij hierbij helpen.

Het lijkt eenvoudig maak ik krijg het niet opgelost. Mijn Excel kennis reikt hiervoor niet ver genoeg.
Op tabblad "Alle orders" worden alle orders onder elkaar gezet. Vervolgens worden ze verdeeld over verschillende afdelingen. Elke afdeling heeft zijn tabblad.
Nu wil ik in de Kolom "Opgenomen" een controle inbouwen of het order al gepland is op één van de afdelingen. Ik wil dus verticaal zoeken maar over meerdere kolommen en in meerdere tabbladen.
Als het nummer in Kolom "Order" dus voorkomt in één van de tabbladen wil ik dat in kolom "Opgenomen" Ja of nee verschijnt.

Bijkomend probleem is dat er in de tabs van de afdelingen regelmatig rijen worden toegevoegd en verwijderd. Ik dacht eerst alle geplande orders onder elkaar te zetten in een extra tab maar wanneer je een rij invoegt bij een afdeling gaat het fout.

Alvast bedankt voor de hulp.Bekijk bijlage Planning.xlsx
 
bv.

Code:
=ISGETAL(VERT.ZOEKEN(A2;Afdeling1!A:A;1;0))+ISGETAL(VERT.ZOEKEN(A2;Afdeling2!A:A;1;0))+ISGETAL(VERT.ZOEKEN(A2;Afdeling3!A:A;1;0))+ISGETAL(VERT.ZOEKEN(A2;Afdeling5!A:A;1;0))>0
 
Is er ook een vba-oplossing voor dit vraagstuk. Ik heb een poging gewaagd, maar kom er niet uit.
 
Ook mislukte gewaagde pogingen mag je plaatsen;)

Bv met een UDF waarop wel wat varianten te verzinnen zijn.

Code:
Function VenA(r)
  For Each sh In Sheets
    If sh.Name <> "Alle orders" Then If Not IsError(Application.Match(r.Value, sh.Columns(1), 0)) Then c00 = c00 & ", " & sh.Name
  Next sh
  If c00 = "" Then VenA = "niet gevonden" Else VenA = Mid(c00, 3) 'of  VenA = IIf(c00 = "", "Niet gevonden", Mid(c00, 3))
End Function
 
Ik begrijp niets van je code helaas. Hoe zorg je nu voor een ja of nee in de tweede kolom?
 
Wie is de TS van dit draadje?

Maar even voor je uitgewerkt in het bestandje.
 

Bijlagen

  • Planning.xlsb
    24,6 KB · Weergaven: 129
VenA,

Mijn dank is groot.

Gr.

Sjon
 
Beste VenA,

Knap gedaan! In het voorbeeld werkt het goed. Probleem is dat er in mijn definitieve versie letters voor de orders staan en dan lijkt je formule niet meer te werken.
Ik trek de orders binnen via een SQL verbinding. Daar kan ik dus niet zo veel aan wijzigen. Ze beginnen met PO gevolgd door 6 cijfers. Dus "PO001212"

Bedankt.:)
 
Of:

Code:
Function F_snb(y)
  For Each it In Sheets
     If Not it.Cells.Find(y, , , 1) Is Nothing Then c00 = Replace(c00 & ", " & it.Name, ", Alle orders", "")
  Next
  F_snb = Mid(c00, 3)
End Function
 
Dit is weer een goed voorbeeld waarbij het opdelen van de gegevens over meerdere tabbladen voor een hoop moeilijkheden zorgt die voorkomen konden worden door de gegevens op één tabblad te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan