Hallo!
I.v.m. een wijziging bij in het programma waar ik in werk moet ik een van mijn macro's aanpassen.
Alleen die wijziging wil mij niet lukken. Gaat mij iets boven de pet zeg maar.
Via de macrorecorder heb ik de volgende code verkregen.
Nou is het de bedoeling dat hij dit meerdere keren doet met een dynamische range (ivm de aantal collega's).
De 'trigger' is elke keer een zin die begint met "Datum van". En dan moet het gesplitst worden bij de "naam" dit is na de komma.
Daarna zou eigenlijk de eerste tekst "Datum van ......" gedeletet moeten worden en de "naam" 1 cel naar links moeten worden verplaatst.
Uiteraard moet ook de array dynamisch zijn.
Ik hoop dat mijn uitleg in combi met mijn voorbeeldbestand duidelijk is.
Alvast bedankt voor het meedenken/kijken. Bekijk bijlage Helpmij_vb_1.xlsx
I.v.m. een wijziging bij in het programma waar ik in werk moet ik een van mijn macro's aanpassen.
Alleen die wijziging wil mij niet lukken. Gaat mij iets boven de pet zeg maar.

Via de macrorecorder heb ik de volgende code verkregen.
Code:
Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, _
Semicolon:=False, Comma:=True, Space:=False, Other:=False, FieldInfo _
:=[COLOR="#FF0000"]Array(Array(1, 1), Array(2, 1)), [/COLOR]TrailingMinusNumbers:=True
Selection.ClearContents
Nou is het de bedoeling dat hij dit meerdere keren doet met een dynamische range (ivm de aantal collega's).
De 'trigger' is elke keer een zin die begint met "Datum van". En dan moet het gesplitst worden bij de "naam" dit is na de komma.
Daarna zou eigenlijk de eerste tekst "Datum van ......" gedeletet moeten worden en de "naam" 1 cel naar links moeten worden verplaatst.
Uiteraard moet ook de array dynamisch zijn.

Ik hoop dat mijn uitleg in combi met mijn voorbeeldbestand duidelijk is.
Alvast bedankt voor het meedenken/kijken. Bekijk bijlage Helpmij_vb_1.xlsx
Laatst bewerkt: