zoeken uit twee prijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik werk met een doorlopend formulier die ik kan invullen
heb twee uur tarieven Regulier en evenementen en hierin moet ik een prijs zetten
nu moet er dus zodra ik een regel aanmaak worden gekeken is dit een evenement dan wordt de prijs ........ en vult dit automatisch aan in elke regel die ik aan maak .

dus bij het begin van aanmaken geef ik bv de prijs voor een beveiliger aan 12,50 pu
zodra ik in de regels neer zet beveiliger, kijkt jij naar of de regel een evenement is of regulier en zet dan de prijs in die ik eerder in veld beveiliger hebt geplaats .

hoop dat iets duidelijk is .

Als het goed is heb je de prijzen gekoppeld aan je artikelen, dus in je keuzelijst zie je dan de correcte prijs. In het tekstveld vul je dan de prijs in a.d.h.v. de keuzelijst.

nee dat is het juist die bedragen worden afgesproken met de organisatie dus worden er dan pas bijgevoegd .
en om niet steeds die bedragen in te vullen wil ik zoiets als een lijst met type medewerker dus bv EHBO en Beveiliger daarachter de prijs in vullen .
als ik dan een lijst met werknemers invul en de type word EHBO hij de prijs overneemt en zelf invult . nou is het zo dat hieruit dan weer de gewerkte uren word gehaald later en daarbij de prijs die is afgesproken.

Ergens moet je een tabel hebben waarin de prijzen per artikel vastliggen. Het maakt niet uit of je in die tabel ook andere filters (klant) gebruikt, want die haal je er dan op je formulier wel uit. Het principe moet zijn dat je een keuzelijst hebt met een artikel en een prijs.

dat is het nu net tabel met vaste prijzen geen probleem , nu is zo dat hij de prijs die in een vakje invoer moet gebruiken en opslaan dist is staats een andere prijs vandaar dat ik er ook mee
zit

dus als ik een veld beveiliger aanklik moet hij de prijs er achter zetten die in de formulier is gezet.
dacht iets vba met if then dus
if veldType is beveilger then dlookup veld beveiliger "kosten" is "kosten".
maar kom er niet echt uit

Vaste gegevens (en prijzen zijn vaste gegevens) zet je in tabellen. Heb je voor een artikel meerdere rijzen, dan gebruik je een koppeltabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan