• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken van meerdere waarden met Index

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Beste helpers,

Ik heb geprobeerd mbv een formule gevonden hier. Echter het wil niet lukken deze ook voor mij goed te gebruiken, anders was ik nu ook niet hier :).
Ik wil in een werkblad een zoeken functie gebruiken (soort van verticaal zoeken met mogelijkheid op meerdere resultaten)
Nu heb ik geprobeerd dit voor elkaar te krijgen met een Zoeken/Kiezen/Index functie. Echter zoals ik die nu gebouwd heb krijg ik maar 1 resultaat en telkens alleen dat resultaat.
Deze formule heb ik staan op: Werkblad: "Productieorders" kolom D.
De bedoeling is, dat deze de zoekwaarde uit kolom A gebruikt om te zoeken in werkblad: "Datadump 1 MKG" waar de zoeksleutel voor deze staat in kolom K. Dit moet als resultaat geven alle unieke resultaten uit kolom L.

Vervolgens wil ik deze nog verder uitbreiden dat in kolom E ("Productieorders") de waarde komt te staan, welke in werkblad "Datadump 1 MKG" staat onder kolom H. Wanneer kolom A (productieorders) overeen komt met kolom K ("Datadump 1 MKG") en kolom D (Productieorders) overeen komt met kolom L ("Datadump 1 MKG").

Kan iemand mij helpen in deze want ik loop behoorlijk vast in deze, misschien kijk ik me kapot op de formule terwijl deze niet er voor is?

Bekijk bijlage onbemand draaien opzetje test.xlsb

Dank en groet,

Rob

Mogelijk handig om te weten, de datasheets zullen op hun hoogst uit ongeveer 4000/5000 rijen bestaan.

Laatst bewerkt:
Aanpassing, het onderstreepte deel is niet meer van toepassing, daar heb ik een andere manier op gevonden. met behulp van een zoeksleutel. Gebasseerd op kolom A en de uitkomst in kolom D, welke ik dus nog de formule voor zoek om hier een correct antwoord uit te krijgen.

In bijlage een poging om je probleem aan te pakken, als ik je vraag correct begrepen heb tenminste.
Wat mij in verwarring brengt: je probeert om een 120-tal verschillende resultaten te verkrijgen voor een zoeksleutel die welgeteld 2 keer voorkomt?

Bijlagen

Ik zal morgen deze op me werk goed testen.

Dat het in dit geval 2 resultaten zijn klopt.
De 120-tal heb ik ruim genomen.
Echter kolom B en C zijn beiden variabele waarden, waarme in kolom A de zoeksleutel mee wordt gemaakt.
Het kan voorkomen dat ik meer resultaten krijg.

Voorbeeld.
Machine 311 d.d. 10 stuks.
Ik heb de data sheet vandaag nog uitgebreid, waardoor er 3x ca. zo veel waarden in staan.
Het is namelijk om te bepalen om machines in de avonduren te laten draaien wanneer niemand aanwezig is.
Echter sommige taken duren bijvoorbeeld meer dan 15 uur aan 1 stuk door. Dus was het ook handig dat ik de gegevens bij de hand had van de jobs die wel bemand draaien voor diezelfde machine.

Ziet er goed uit en kan op me werk de formule goed uit pluizen. Beetje onder het moment ik wil deze functies onder de knie hebben.

Dank je WHER.

WHER.

Eerste tests zien er goed uit. Geen afwijkingen gevonden. Ga ik nu me verdiepen in die formule :)
Dank je en opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan