Zoeken van waarden in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

roastfreak

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hoe kan ik in VBA het volgende programmeren

1 Indien in kolom E er niets van waarde in de cel staat (lege cel dus), zet dan in dezelfde rij in kolom O het getal 1
Doe dit door voor gans de worksheet

2 Indien in kolom B en E lege cellen zijn, zet dan in dezelfde rij in kolom O het getal 2
Doe dit voor de ganse worsheet

3 Indien in kolom G de waarde HERPO in de cel staat, verwijder dan de ganse rij
Doe dit door voor gans de worksheet

4 Vind het hoogste getal in kolom A en zet dan in dezelfde rij in de kolom O het getal 3

Mvg,

Punt 3 heb ik inmiddelds kunnen oplossen

Kunnen jullie me nog helpen met 1,2 en 4 ?

Mvg,

Wat bedoel je met"Doe dit voor gans de worksheet (3 x)
Je wilt toch zeker niet in ALLE cellen van ALLE rijen en kolommen iets invullen?

@zapatr
Neen zeker niet, ik bedoel doorzoek de ganse worksheet, maar voeg enkel de getallen in onder de voorwaarden die ik heb gedefinieerd

Mvg,

Ik begrijp het nog niet hoor.
a. Moet onder punt 1 dan ALLEEN kolom E doorzocht worden?
b. Onder punt 2 ALLEEN de kolommen B en E ?
c. en onder punt 3 ALLEEN kolom G?
Als het antwoord JA is,
- dan had je beter de tekst "Doe dit voor gans de worksheet" achterwege kunnen laten, want dat werkt alleen maar verwarrend;
- dan betekent dat nog altijd per kolom 65536 cellen doorzoeken (in Excel t/m 2003, in Excel 2007 nog veel meer). Als je dat aantal cellen niet gebruikt, dan heeft het geen zin om de volledige kolommen te doorzoeken.

Mijn excuses voor de verwarring :d
In bijlage het bestand waar het om gaat
Beeld je in dat dit bestand bestaat uit maximum 5000 rijen, ik heb er enkel een stuk uitgenomen om te kunnen uploaden
Zoals je ziet zijn er lijnen bij waar niets in staat (komt van je vorige macro, invoegen lijnen;) vb lijn 12 en 34,...
Indien er zulk een lijn voorkomt, dient er in kolom O de waarde 2 te komen staan
Verder zie je dat ersoms enkel in kolom E geen waarde staat, indien dit voorkomt, dient er in kolom O de waarde 1 te komen staan
Hopelijk geraak je er nu wel uit, nogmaals mijn excuses voor de verwarring

Bijlagen

Ik had de tekst inderdaad beter achterwege gelaten, de bedoeling is dat enkel wordt gekeken naar de data natuurlijk die er dan op die moment staat, zoals gezegd, maximaal 5000 rijen

Ik ben er vanuitgegaan dat aan de voorwaarden voldaan moet worden in de volgorde waarin je ze hebt vermeld.
Als dat het geval is, kun je de bijlage gebruiken.
Klik op A1 om de macro uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan