Zoeken verfijnen via 2 of 3 keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Hello allemaal,
ik heb een db waarin ik mijn foto's en dia's bewaar,
- op een formulier hen ik een keuzelijst en een subformulier (dit is ingesteld al een doorlopend form.) als ik nu in de kuezelijst een item kies, wordt in het subformulier alle foto's of dia's weergeven die hier aanvoldoen)-dit werkt
Wat ik graag wil is dat ik een tweede keuzelijst (of een derde keuzelijst) kan toevoegen zodat ik mijn zoeken kan verfijnen door in deze keuzelijsten te klikken
Doch dit lukt me niet, kan hier iemand me mee helpen???

Rudi

Als je een nu een keuze maakt, dan wordt bij het on-click event waarschijnlijk code uitgevoerd.
Hier kun je gebruik van maken.
Als je bijvoorbeeld meerdere comboboxen gebruikt voor de keuzes dan moet bij al deze comboboxen dezelfde code uitvoeren.

In deze code stel je dan dynamische de WHERE clausule voor je subformulier samen en zorg je dat deze uitgevoerd wordt.

Zonder detail informatie over veldnamen en veldtypen in je tabellen, namen van controls op je formulieren etc. is het moeilijk om kant en klare code voor je te maken.

Je zult dus veel meer detail informatie moeten geven om echt waardevolle hulp te kunnen geven.
Vertel ook eens welke versie van Access of je gebruikt.

Sorry, dat het iets langer geduurd heeft voor ik terug reageerde maar, tijd.....

Ik heb een deel van mijn db bijgevoegd.
Via de knop "zoeken via keuzelijst" kom ik in het formulier met de keuzelijsten (het subformulier in de eerste vraag heb ik vervangen door een volgende keuzelijst) (mooier uitzicht)
Met de eerste keuzelijst lukt het me om te werken doch hoe met de rest ???

Reeds bedankt voor een antwoordje
Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan