• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken/vervangen in 1 kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
192
Hallo Forumleden,

Ik probeer de functie zoeken en vervangen op maar 1 geselcteerde kolom toe te passen, maar kan niet vinden hoe ik dit kan doen. Is dit uberhaupt mogelijk?
(Ik gebruik Excel 2003)

Probleem is dat in mijn importbestand de tijd als 7.00 uur staat en deze moet worden 07:00:00. Door de punt te wijzigen in dubbele punt kan ik de notatie aanpassen, maar hij moet niet de punten in andere kolommen vervangen door een dubbele punt.

Is hier een oplossing voor? :confused:

Rob
 
Rob,

Kolom markeren - bewerken - vervangen: . door : De vraag of ook de rest van het document moet worden doorzocht afwijzen.
 
Hoi naamgenoot,

Ik krijg die vraag niet of ik ook de rest van het document wil doorzoeken.

Ik kan alleen maar kiezen voor 'vervangen', dan gaat het cel voor cel en dat is niet de bedoeling en voor 'alles vervangen' en dan geeft het aan dat het 12 cellen heeft aangepast terwijl in mijn voorbeeldfile er maar 5 cellen in mijn kolom gemarkeerd zijn.

Rob
 
Rob,

Ik snap er niets van. In bijgaand voorbeeld heb ik in A vier cellen gevuld, gemarkeerd, . vervangen door : en het resultaat even in B gezet. Dus wat er mis gaat: geen idee.
De vraag om de rest te doorzoeken deed ik uit mijn hoofd, maar kreeg ik inderdaad ook niet. Misschien een Word-gevalletje.
 

Bijlagen

  • punt.xls
    21,5 KB · Weergaven: 108
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan