• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken via een userform, ik kom er niet meer uit !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Roncancio,

Ik denk dat je het verkeerde bestandje heb toegevoegd.
Als je hier in het formulier wat invoer en op haalgegevens op klikt gebeurd er niets.

Dat valt wel mee.:cool:
De comboboxen worden gevuld aan de hand van de gekozen nummer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Goedenmorgen zeg...
Ziet er goed uit mooi Roncancio.
Wim ik dacht dat het ook niet werkte maar als je zoekt op 1000 en je klikt het pijltje aan bij ingevoerd door: dan kan je 3 items selecteren. Hopelijk kan het nog zo gemaakt worden dat wanneer je op haal gegegevens op klikt dat je gelijk in alle vakken het eerste item kan zien..

gr,

Ben

Goedenmorgen zeg...
Ziet er goed uit mooi Roncancio.
Wim ik dacht dat het ook niet werkte maar als je zoekt op 1000 en je klikt het pijltje aan bij ingevoerd door: dan kan je 3 items selecteren. Hopelijk kan het nog zo gemaakt worden dat wanneer je op haal gegegevens op klikt dat je gelijk in alle vakken het eerste item kan zien..

gr,

Ben

U vraagt wij draaien.:cool:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ja geweldig zeg, dit is super...

Ik heb nog een laatste vraag, is het mogelijk om bv. zoals in bestandje 1 een nummer in te toetsen zonder dat hij dat uit de lijst haalt die je ziet? ( dit bij voer contract nummer in) Je ziet nu de additems staan in de eerste kolom waaruit je kunt selecteren en dat had ik in het eerste bestandje niet.. Vanuit daar wil ik zoeken en dan bij de volgende "ingevoerd door" kunnen selecteren..
gr,

Ben

ps. echt te gek dat dit al zo mooi werkt..

Ik vergeet nog de allerlaatste vraag, is het mogelijk om wanneer je meerdere dezelfde nummers vind hij een msgbox geeft ?

wow, ik ben echt blij, wat is excel toch gaaf programma zeg...

Ja geweldig zeg, dit is super...

Ik heb nog een laatste vraag, is het mogelijk om bv. zoals in bestandje 1 een nummer in te toetsen zonder dat hij dat uit de lijst haalt die je ziet? ( dit bij voer contract nummer in) Je ziet nu de additems staan in de eerste kolom waaruit je kunt selecteren en dat had ik in het eerste bestandje niet.. Vanuit daar wil ik zoeken en dan bij de volgende "ingevoerd door" kunnen selecteren..
gr,

Ben

ps. echt te gek dat dit al zo mooi werkt..

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat je bedoeld.
Je kunt de nummers intoetsen bij contractnr.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat je bedoeld.
Je kunt de nummers intoetsen bij contractnr.

Met vriendelijke groet,

Roncancio[/QUOTe

Als je kijkt naar het eerste bestandje zoeken.xls (bijlage) wat ik heb gepost, is bij invoer contractnummer een combobox maar dit moet eigenlijk gewoon een list box zijn.Het zoeken gaat dus niet via de combobox eigenlijk wil ik dus op de oude manier zoeken zoals in bestandje 1. de rest blijft uiteraard allemaal hetzelfde..

gr,

Ben

Bedoel je het zo?

Ik heb een listbox gemaakt van de contractnummers.
Tevens wordt een msgbox getoond als een contractnummer meer dan 1 klant heeft.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Het is me zelf gelukt.. om de wijzigingen door te voeren die ik nog wilde. Kijk maar even wat ik er van gemaakt heb en wat ik dus bedoelde. Alle comboboxen op enable gezet en pijltje weg gehaald, behalve bij het veld "betreft". Zoeken met handmatige invoer van een contract nummer en wanneer het veld leeg blijft een msgbox. Ik wil alleen nog een msgbox plaatsen wanneer een contract niet gevonden wordt maar weet even niet waar ik deze moet plaatsen.

gr,

Ben

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Roncancio,

Het is me zelf gelukt.. om de wijzigingen door te voeren die ik nog wilde. Kijk maar even wat ik er van gemaakt heb en wat ik dus bedoelde. Alle comboboxen op enable gezet en pijltje weg gehaald, behalve bij het veld "betreft". Zoeken met handmatige invoer van een contract nummer en wanneer het veld leeg blijft een msgbox. Ik wil alleen nog een msgbox plaatsen wanneer een contract niet gevonden wordt maar weet even niet waar ik deze moet plaatsen.

gr,

Ben

Oké.
Ik heb even een msgbox in de code gezet zodat je een melding krijgt als een contractnummer niet kan worden gevonden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

geweldig :thumb:, maar ik moet de msgbox 2 keer wegklikken :o

gr,

Ben

Hoi Wim,

Klopt inderdaad, maar tik nu het nummer 1000 eens in en dan op zoeken?
dan komt ook eerst de msgbox met contract niet gevonden..

gr,

Ben

Ben ,

Je heb gelijk.
Ben al van alles aan het proberen maar wil niet lukken.
Als het vandaag nog niet is opgelost zal ik morgen wel verder zoeken.

Haha ik ook probeer alle mogelijkheden maar valt niet mee.. Maar ik ben al zeer blij met hoever ik ben gekomen. Bij deze wil ik jullie dan ook alvast bedanken voor alle geweldige hulp en energie die jullie hierin hebben gestoken.. Dat mag ook wel eens gezegd worden toch.:cool:!!

gr,

Ben

De dubbele melding komt omdat er in 2 werkbladen werd gecontroleerd en het nummer in beide werkbladen niet werd gevonden.
Ik heb de code aangepast zodat de melding maar 1 keer wordt gegeven en de zoekfunctie onveranderd blijft.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio en Wim,

Nogmaals super bedankt voor het helpen. Het is helemaal top en ik ben er zeer tevreden mee. Als er weer wat is weet ik waar ik moet zijn. :thumb:

gr,

Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan