• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruysklm

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Ik heb de volgende vraag:

Als ik vert.zoeken gebruik wordt er in de meest linkse kolom gezocht. Maar stel in kolom K zoek ik naar een waarde die in kolom "A" maar ook in kolom "D" staat, dan moet de waarde uit kolom "D" worden gevonden "A" doet niet meer mee. Omdat het een doorlopend geheel is kan ik niets met de tabel matrix, het kolom index getal blijft wel gelijk.

Wie kan mij zeggen waar ik dit moet zoeken of welke formule ik moet gebruiken.

Groeten,

Klaas.

De VERGELIJKEN functie kan dit soort opdrachten aan.

Beste kruysklm ;)

Een voorbeeldbestandje zegt zoveel meer.

Groetjes danny. :thumb:

Wim,

Bij vergelijken geeft hij de waarde aan in de genoemde kolom, de waarde die daaraan is gekoppeld staat 4 kolommen verder.
Bij vert.zoeken gebruik ik dus de kolom_index, hoe doe ik dat dan bij vergelijken.

VERT.ZOEKEN("R";$A28:P28;4;WAAR)
VERGELIJKEN("R";$A28:P28;1)

Groeten,

Klaas

Ik begrijp niets van dit voorbeeldbestand, en bovendien illustreert het niet echt de vraag in de openingspost van deze topic. Tenzij ik iets over het hoofd zie.

Bij vert.zoeken wordt de "R" gezocht in de meest linkse cel van het werkblad en door de de kolom_index neemt hij dan het getal over dat in de 4e kolom rechts van de "R" staat, als ik nu in meerdere cellen op de zelfde regel een "R" heb staan moet niet de meest linkse "R" gevonden worden maar de meest rechtse aan de linkerzijde van de cel en met de kolom_index moet dan de het getal uit de 4e kolom recht van de "R" worden overgenomen.

Ik hoop dat de vraag nu duidelijk is.

Groeten,

Klaas

Beste kruysklm ;)

Ik moet mij aansluiten bij wigi zijn antwoord :confused:

Plaats in je voorbeeldbestand wat je waar graag zou willen (handmatig ingevuld in kleur)

Groetjes Danny. :thumb:

Kruysklm

Uit de omschrijving maak ik op dat Kolom E altijd een "R" bevat en kolom I soms.
Als dit inderdaad het geval is zou je het aantal "R"-en in de regel kunnen tellen. Als dat er slechts 1 is dan de gegevens uit kolom "H' gebruiken en anders uit kolom "I".

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(A13:O13;"R")=1;h13;l13)

Allen hartelijk dank,

Ondanks mijn onduidelijkheid in het begin ben ik op de goede weg geholpen en kan realiseren wat ik wilde.

Groeten,

Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan