• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hallo allemaal,

ik heb een zoekcriteria in cel a1 staan bijvoorbeeld 7
nu wil ik met deze formule gaan zoeken; alles wat groter is als 7

=VERT.ZOEKEN(??;verkoop!$T$2:$AG$2500;RIJ()-30;0)

wie weet de oplossing ? o ja, de kolom is niet gesorteerd.

Angela

Laatst bewerkt:
verwacht je bij 'alles' meerdere gegevens (dit reflecteren in 1 cel kom je mijns inziens niet onder een complexe array-functie uit)

met alles bedoel ik groter dan 7 dus 8-9-10-11 enz.

Angela

heeft niemand een idee hoe ik dit moet aanpakken ?

Angela

Je kan maar 1 waarde terug geven , eens er een waarde gevonden is staat deze in je cel en kan er gene 2de , 3de etc bij .
Wat jij kan proberen =ALS(vert.zoeken(**;zoekrange;**;**)<7;"cel waarde van" ;" nee ") .
een advanced filter op alles boven de 7 ( macro ? )

Bedamt trucker10 voor je reactie, ik ga er vanavond mee stoeien.

Angela

Bekijk bijlage zoeken.xls

Beste trucker10 Ik heb het een en ander gemaakt, maar ik heb nog een dingetje, dat staat in het voorbeeld bestandje

graag zou ik bij de rode letters de uitkomsten willen zien.

Angela

Laatst bewerkt:
Voorlopig is er nog niks van bestandje te zien en mijn badje en daarna bedje staan te wachten , wsl zal het niet meer voor vandaag zijn .
Oeps tja ik moest beter kijken bestandje staat als link boven ( sorry )

Met een hulpkolom ben ik tot dit resultaat gekomen.

Bijlagen

Als Willem met een hulpkolom komt dan ikke ook ;)
Heb de twee gedaan >7 en <7

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste trucker10 en andere excel experts,

trucker10 en willem bedankt voor je oplossing, maar nu ben ik toch nog tegen 2
probleempjes aangelopen, zie voorbeeld bestandje.

AngelaBekijk bijlage zoeken1.xls

Angela , de formule stond er voor 90% heb nu verwezen naar de keuze cellen A1:C1
Heb de VERT.ZOEK formule ingekort , er is al een criteria ingesteld nl de waarden A1:C1 ( 6,7,8 )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste trucker10,

Ja dat weet ik, ben gisterenavond(nacht) daar nog mee bezig geweest maar ik kreeg het niet goed aan de praat.

Angela

Beste trucker10,

Ja dat weet ik, ben gisterenavond(nacht) daar nog mee bezig geweest maar ik kreeg het niet goed aan de praat.

Angela

Heb het bestandje gewijzigd met een kortere VERT.ZOEK formule ( ik ben deze morgen om 5 uur beginen te rijden ( 4:20 uur slaap ) en heb net geen 400 km vandaag en mag feest vieren daar jullie 10 jaar geleden voor de buis zaten heb ik in real time gedaan ( 10 jaar gehuwd )

Beste trucker10,

Ja dat is het helemaal, ik moet het nu in mijn eigen sheet intregeren.
Heel erg bedankt.

Angela

Beste trucker10,

De formule die je hebt gemaakt zit toch nog een klein foutje in.

in kolom B worden de resultaten met lege regels weergegeven, ik zou ze graag zonder lege regels weergegeven zien.

Als je in kolom E (week) 4x8 4x7 2 3x6 intypt dan zie je een lege regel. 888877772666

Angela

Is het een fout of een bijkomende foutafvang?
Ik heb mijn formule opgebouwd naar analogie van jouw voorbeeldje waar alles werkte heb nergens iets gelezen over lege regels . Eens ik thuis geraak bekijk ik het we hebben ook sneeuw en file leed

trucker10 je hebt gelijk, ik heb er met geen woord over gehad, ik zie nu dat er lege regels in komen, en dat heb ik liever niet. Ik hoop dat je het kunt oplossen.

Angela

Angela , via de Iphone was het niet duidelijk
Als je in kolom E (week) 4x8 4x7 2 3x6 intypt dan zie je een lege regel. 888877772666
Ik kom niet terug denken waarvoor deze staat/stond .

Met de formule VERT.ZOEKEN krijg je idd een lege cel als de zoekwaarde niet is gevonden .
Ik heb geen direct zicht op een oplossing tenzij je de opgevraagde data op een apart werkblad hebt staan en dan een filter op lege cellen loslaat . Misschien dat er iemand een vertragende matrix uit zijn mouw kan schudden via VBA " als er aan de voorwaarde is voldaan dan de cel ernaast op 2 cellen ernaast .

Beste trucker10,

Dat is jammer, vba kan ik in mijn sheet niets mee, en die staan er overigings genoeg op het form heb ik gezien.
Wat ik wel heb is een formule die werkt met tekst, als je die nummeriek zou kunnen maken zou dat fantasties zijn, zie voorbeeld bestandje.

Angela

Bekijk bijlage lege_rijen_verwijderen.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan