• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoekfilter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Beste helpers,

Wie kan mij helpen een zoekfunctie te maken voor kolom C?

Dit is de bedoeling:
Invullen van een getal in het gele vak kolom C geeft als resultaat verticaal de waardes in een bereik van 100 meer en 100 minder met daarbij de waardes in de horizontale rijen.

Alvast dank!

Hans

Bijlagen

Eeh, meer info aub?

Wat wil je dat er gebeurt als ik bijvoorbeeld de waarde 500 invoer? Moeten de overige waarden weggefilterd worden? Of wil je dat ze gewoon 'onzichtbaar' (bijv. zelfde kleur als achtergrond) worden?

Het eerste zou iets met een macro en een AutoFilter betekenen. Dat werkt echter maar een keer per kolom, en kan dus alleen op de eerste maand toegepast worden, tenzij je alle witregels er uit haalt.

Het tweede is waarschijnlijk makkelijker, en gaat via voorwaardelijke opmaak.
Kun je iets meer vertellen over waar je heen wilt?

Marcel79,

500 zou in dit geval 4 regels als resultaat geven; maa 8, woe 10, maa 15 en woe 17 maart
De rest van de gegevens hoeft niet zichtbaar te zijn.
Het bestand wordt gebruikt om een bestelling te maken van een aantal artikelen (a-d) gebaseerd op het aantal personen (kolom C)
Belangrijk is dan om terug te kunnen kijken (jaarlijks) wat er is besteld bij een vergelijkbaar aantal personen en wat er over gebleven is. Dit om de nieuwe bestelling te maken.
Ter verduidelijking zie bijlage.

Bijlagen

Hallo

Ik heb hier een voorbeeldje voor je gemaakt.
Code:
Sub tst()
Dim j, jj

j = Sheets(1).[C5].Value - 100
       jj = Sheets(1).[C5].Value + 100
            Sheets(1).AutoFilterMode = False
            Sheets(1).[A12:O24].AutoFilter 3, ">=" & j, xlAnd, "<=" & jj

End Sub
Met vr gr
Jack

Hallo Jack,
De kennis ontbreekt mij om met deze codes iets te maken wat werkt :confused:
Graag een korte handleiding om mij op weg te helpen

Alvast dank :thumb:

Hallo

Ik heb hier een voorbeeldje voor je gemaakt.
Code:
Sub tst()
Dim j, jj

j = Sheets(1).[C5].Value - 100
       jj = Sheets(1).[C5].Value + 100
            Sheets(1).AutoFilterMode = False
            Sheets(1).[A12:O24].AutoFilter 3, ">=" & j, xlAnd, "<=" & jj

End Sub
Met vr gr
Jack

Zou je hier dan verder mee kunnen?

Cobbe

Hallo Jack,
Je hebt het gefixed precies zoals ik het bedoeld en gevraagd heb, thx .:thumb:
Ik heb er mee gewerkt maar zoals ik het 'bedacht' heb, werkt het niet makkelijk.

Is het mogelijk om boven in beeld in een geblokkeerd deelvenster de zoekfunctie te maken die bijv 10 resultaten maximaal toont? Het is prettig om door de eerder ingevoerde gegevens te kunnen scrollen en de zoekresultaten ermee te kunnen vergelijken.

Hans

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan