• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigfoot47

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hoi,

Heb altijd al goede resultaten gekregen op mijn vraagen.

Maar ik ben er weer!

Ik ben op zoek naar e formule,omdat ik ze niet kan vinden om een zoek pagina te maken .

Nu als je naam in geeft moet hij ale werbladen weer geven met naam waar deze in voorkomt.

Heb een marco gemaakt met copie. De formule moet dienen als iemand nog een copie moet hebben kan ik het gemakkelijker terug vinden .

mvg bigfoot

Bigfoot47, Wat is er mis met de standaard zoekfunctionaliteit (Ctrl+F) van Excel? Je kan daarin namelijk opgeven dat je in alle sheets van je workbook wilt zoeken + je kan aangeven dat alle 'vind-resultaten' moeten worden getoond.

Groet, Leo

Zoiets dan? Op de sheet genaamd 'Sheet1' in cel A1 zet je de zoekterm. In cel B2 van die sheet wordt dan het lijstje getoond (voor zover er iets wordt gevonden!).
Code:
Sub VindAlleAdressen()
Dim arrAdressen() As Variant
Dim i As Integer
Dim sh As Object

i = 0
    For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        Set c = sh.Cells.Find(Sheets("Sheet1").Range("A1").Value, LookIn:=xlValues)
        If Not c Is Nothing Then
            firstAddress = c.Address
            Do
                Set c = sh.Cells.FindNext(c)
                ReDim Preserve arrAdressen(i)
                arrAdressen(i) = sh.Name & "!" & c.Address
                i = i + 1
            Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstAddress
        End If
    Next sh

On Error Resume Next 'niets gevonden
    If Error.Number = 9 Then Exit Sub

Sheets("Sheet1").Range("B2").Resize(UBound(arrAdressen) + 1) = WorksheetFunction.Transpose(arrAdressen)

End Sub

Groet, Leo

krijg het niet aan de praat . ik heb een werkblad zoeken gemaakt hep op alt+f11 geklikt,n dan daar in zoeken de code geplaatst. Als ik n in a1 de naam in geef geeft hij niets weer in b1.

Bigfoot47, Er zit ook géén event aan gekoppeld. Je zal dus iets van een knop moeten plaatsen in je zoeksheet die je na opgeven van je zoekterm moet indrukken. Je kan 'm nu natuurlijk ook ff testen via Alt+F8 en daar de macro opstarten.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan