Zoekformulier Acces 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmijnten

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2014
Goedemorgen,

Momenteel ben ik bezig met een database in Acces 2010 om een klanten database bij te houden.
Echter wil ik een zoekformulier aanmaken waar ik niet uit kom. Na veel gespeur op google ben ik helaas nog niet bij het gewenste resultaat gekomen.
Wie kan mij hierbij helpen?

Ook zou ik graag willen dat je een record kan openen in een formulier.
In dit formulier staan immers maar een paar gegevens, maar bij het openen moeten meer gegevens zichtbaar zijn.

Aangezien ik geen bestand kan uploaden, kan ik deze wel indien gewenst mailen.

Alvast hartelijk bedankt!

Je geeft niet aan waarmee je vastloopt, dus dan wordt het erg lastig om aan te geven wat je zou moeten doen... En dit
Ook zou ik graag willen dat je een record kan openen in een formulier. In dit formulier staan immers maar een paar gegevens, maar bij het openen moeten meer gegevens zichtbaar zijn.
maakt het ook niet echt duidelijk.
Want een formulier baseer je in beginsel op een tabel/query, en als je meer wilt zien, dan hoef je alleen maar meer velden toe te voegen. Dus als je meer velden uit Klanten in je klantenformulier zet, dan ben je al klaar. Maar ik vermoed dat je iets heel anders bedoelt.

Klopt, dat is inderdaad totaal niet duidelijk.. :(

Het zijn in principe 2 vragen.

Momenteel heb ik al flink wat gegevens staan in de database met meerdere velden.
In een formulier roep ik de belangrijkste gegevens op, zoals een naam en kenteken van de klant.
Nu wil ik dat als je op de naam klikt, of dubbel klikt er een nieuw formuliertje of popup verschijnt waar de rest van alle gegevens in komen te staan.
Zoals telefoonnummer, website, NAW etc. Hoe kan ik dit realiseren ?

Hierbij de 2e vraag:
Hoe maak ik een filter door middel van formulier in Acces 2010? Ik heb heel veel al geprobeerd, bijvoorbeeld door Wizard Opdrachtknop.
Maar ik wil zoiets wat al reeds is gemaakt door u op dit forum met als bestandsnaam filteren oid.

Update:
Dit is exact wat ik zoek.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/552084-Dynamisch-filteren-in-Access

Laatst bewerkt:
En wat is het probleem met dit voorbeeld? Krijg je het niet verwerkt in je eigen db? Want dan zou ik je eigen db moeten zien. Die kan je dan mailen.
Het eerste deel is relatief simpel, want (ik neem aan dat je wél een knop kunt maken die een formulier opent?) je kunt de code voor het openen van een formulier uitbreiden met een filter die alleen het huidige record meeneemt.

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt OctaFish, ik heb je een mail gestuurd. Alvast bedankt voor de moeite!

Heb nog geen tijd gehad, maar ik ga er naar kijken!

Ik snap je vraag niet helemaal, want in de voorbeeld database staat een combifilter dat van 2 tekstvelden één filter maakt m.b.v. een functie. Die code hoef je in beginsel niet aan te passen voor jouw doeleinden (filteren op 4 velden) want je hoeft alleen maar extra tekstvelden toe te voegen die voldoen aan het stramien. En dat geeft aan dat je zoekveld moet voldoen aan de volgende criteria:
1. Naam moet zijn txtFilter# (oplopend nummer voor elk zoekveld)
2. Eigenschap <Extra Info> bevat de veldnaam om op te zoeken
3. Gebeurtenis <Bij wijzigen> roept de filterfunctie aan.
Code:
    sNaam = Screen.ActiveControl.Name
    sTag = Screen.ActiveControl.Tag
    sWaarde = Me(sNaam).Text
    CheckFilter sNaam, sWaarde
    With Me(sNaam)
        .Value = sWaarde
        .SelStart = .SelLength
    End With
Ik heb de code voor de tekstvakken nog wat fraaier gemaakt, en nu hoef je de code alleen maar naar nieuwe tekstvakken te kopiëren, en hij zal gelijk werken. Mits dus aan de voorwaarden 1 en 2 is voldaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan