• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie & automatisch uitrekenen totalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
95
Goedenavond beste mensen,

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven daarom heb ik het maar in het Excel bestand beschreven wat ik wil bereiken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, als het uberhaupt mogelijk is wat ik wil.
Alvast dank voor jullie hulp.

Mvg,
isis0608
 

Bijlagen

  • Rekenblad - meerdere fakturen en certificaten.xlsx
    80,9 KB · Weergaven: 38
Kun je eens handmatig aangeven wat je als uitkomst verwacht?

een "Formule met als resultaat alle VI.1 nrs die vermeld staan in de kolomen B12 tm AY12 voor de B31" zegt mij niet zoveel.
In B12 t/m AY12 staat alleen tekst. Bedoel je het aantal unieke codes of zo?

Nog een vraag: welke Excel versie gebruik je?
 
Hoi AlexCel,
Dank je wel voor je bericht.

Ik gebruik excel 2016.

In cellen B12 tm AY12 staan verschillende (VI.1) nummers/codes vermeld die bij de betreffende GN-code (cellen B11 tm AY11) horen.

In B43 wil ik als resultaat alle verschillende (VI.1) nummers/codes zien die dezelfde GN-code hebben.

Bijvoorbeeld. In de cellen B11, D11 en E11 staan dezelfde GN-code te weten 2204219621 maar verschillende VI.1 nrs te weten Test 1, Test2 en Test 4 en dit wil ik dus als resultaat zien in cel B43.

Hopende dat dit wat duidelijker is.

Alvast bedankt.
Mvg,
isis0608
 
Nee, helaas.

Conform je beschrijving hierboven in B43 willen je voor ALLE GN-codes ALLE verschillende VI.1 nrs zien? Dat is nogal veel informatie voor 1 cel.... en vrijwel onmogelijk c.q. zeer onpraktisch.
Of wil je de blauwe tabel verkrijgen uit de gegevens erboven?
En wat staat er op Sheet2? Dat is weer geen gemakkelijke opzet.

Onder de blauwe tabel staat:
"De in het blauw gearceerde cellen met formules overzetten met als resultaat zoals in sheet 2.
Dus het automatisch uitrekenen van de totalen met sortering GN-code (kolom D50) en Pref.bescheid (kolom Q50)"

Ik ben het spoor nog steeds bijster.

WAT zijn nu je basisgegevens en WAT wil je als uitkomst WAAR verkrijgen?
 
Hallo AlexCEL,

Bedankt voor je bericht.

Ik dacht: "ik stel twee vragen met 1 Excel bestand maar dat komt de duidelijkheid niet ten goede, zie ik". Excuses daarvoor.

Eerst het stukje wat geel gearceerd is.
Wat je in je eerste zin vermeld klopt. Ik wil inderdaad in cel B43 alle verschillende VI.1 nrs zien voor dezelfde GN-code in de cellen B11 tm AY11. Ik begrijp dat het zeer onpraktisch kan overkomen maar dat komt omdat je niet waarom ik dat zo wil hebben daarom even wat achtergrond van mijn werk.

Ik ben douanedeclarant en ik maak aangiften op.

Een aangifte kan bestaan uit 1 of meerdere GN-code. Voor elk verschillend GN-code moet een apart artikel opgemaakt worden met bijbehorende nummers, zoals de VI.1. Soms heb je een zending met een dik pak stapel papieren met bijvoorbeeld twintig, of meer GN-codes waarvan sommige GN-code dezelfde zijn. Dus die wil je gaan combineren zodat je voor daarvoor 1 artikel kan opmaken. Als ik in 1 cel alle gegevens, zoals de VI.1 nrs kan krijgen, wordt het voor mij een stuks overzichtelijker en makkelijker om de gegevens over te zetten.

Als tweede, en dat is dat blauw gearceerd stukje. Het staat overigens helemaal los van zojuist beschreven.
Het stuk dat blauw gearceerd is, bestaaat uit meerdere goederencodes met bijbehorende gegevens. De totalen van de cellen 'bruto', 'netto', 'kartons', 'waarde', 'zeevracht', 'verzekering en 'kstn na transport' worden overgezet in de aangiftesysteem. Om tot de totalen te krijgen per GN-code voeg ik nu 'handmatig' cellen bij bereken ik de totalen zelf (dat wat ik handmatig zelf doe, zie in sheet 2) . Dat wat ik 'handmatig' doe, wil ik, als uit mogelijk is, automatisch doen met
Excel.

Alvast bedankt.
Mvg,
Resul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan