Hallo AlexCEL,
Bedankt voor je bericht.
Ik dacht: "ik stel twee vragen met 1 Excel bestand maar dat komt de duidelijkheid niet ten goede, zie ik". Excuses daarvoor.
Eerst het stukje wat geel gearceerd is.
Wat je in je eerste zin vermeld klopt. Ik wil inderdaad in cel B43 alle verschillende VI.1 nrs zien voor dezelfde GN-code in de cellen B11 tm AY11. Ik begrijp dat het zeer onpraktisch kan overkomen maar dat komt omdat je niet waarom ik dat zo wil hebben daarom even wat achtergrond van mijn werk.
Ik ben douanedeclarant en ik maak aangiften op.
Een aangifte kan bestaan uit 1 of meerdere GN-code. Voor elk verschillend GN-code moet een apart artikel opgemaakt worden met bijbehorende nummers, zoals de VI.1. Soms heb je een zending met een dik pak stapel papieren met bijvoorbeeld twintig, of meer GN-codes waarvan sommige GN-code dezelfde zijn. Dus die wil je gaan combineren zodat je voor daarvoor 1 artikel kan opmaken. Als ik in 1 cel alle gegevens, zoals de VI.1 nrs kan krijgen, wordt het voor mij een stuks overzichtelijker en makkelijker om de gegevens over te zetten.
Als tweede, en dat is dat blauw gearceerd stukje. Het staat overigens helemaal los van zojuist beschreven.
Het stuk dat blauw gearceerd is, bestaaat uit meerdere goederencodes met bijbehorende gegevens. De totalen van de cellen 'bruto', 'netto', 'kartons', 'waarde', 'zeevracht', 'verzekering en 'kstn na transport' worden overgezet in de aangiftesysteem. Om tot de totalen te krijgen per GN-code voeg ik nu 'handmatig' cellen bij bereken ik de totalen zelf (dat wat ik handmatig zelf doe, zie in sheet 2) . Dat wat ik 'handmatig' doe, wil ik, als uit mogelijk is, automatisch doen met
Excel.
Alvast bedankt.
Mvg,
Resul