zoekfunctie bij pdf : alles markeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
soms komt het voor dat alle woorden of woorddelen dat ik zoek wordt ge-highlighted. soms alleen het volgende woord en soms springt de zoekfunctie alleen naar de pagina en moet je zelf op zoek naar het woord of woorddeel.
hoe komt dat? en hoe kan ik alles in een keer highlighten?
wie helpt mij verder?

Voor een deel is dat afhankelijk van hoe de PDF in elkaar steekt en voor welke beveiliging van het document is gekozen. Hoewel het aan de buitenkant allemaal PDF heet kan de inhoud op verschillende manieren gecomprimeerd en beveiligd worden.

Je kunt ook kijken naar eventueel een andere reader zoals foxit, die soms dit soort features beter ondersteunen. Ik weet niet of een eenduidig antwoord op deze vraag bestaat, maar misschien zijn er echte PFG Guru's hier.

dank voor reactie, het door jou genoemde alternatief ken ik niet. zijn er anderen die dat wel kennen, zo ja, hoe denken die erover?

Ik ken foxit wel van horen/zeggen, zelf gebruik ik naar volle tevredenheid PDF xchangeviewer. Bij deze kun je ook zoeken naar woorden en markeren, verder kun je ook aantekeningen (tekst+figuren) toevoegen aan pdf's.
Ik ben al lang geleden van Adobe reader afgestapt omdat deze naar mijn mening veel te log en traag is.

Groeten Marcel

en hoe vervang ik dan adobe door deze lezer? moet je daar nog iets exrtra voor doen of gaat het vanzelf?

Gewoon installeren, waarschijnlijk zal hij na de installatie vragen of dit je standaard pdf-reader moet worden.
Vervolgens kun je de adobe reader verwijderen via je configuratiescherm.

Groeten Marcel

het programma loopt steeds vast bij het installeren, ik kan het alleen verwijderen via taakbeheer

xchangeviewer wil niet installeren

Wat voor pc heb je ? (xp, vista, 7)
64 of 32 bits ?

Groeten Marcel

dag marcel,
sorry die had ik ook! Excuus! nog een geprobeerd maar nog steeds vastlopen bij venster installatie voltooien!

Bij mij gaat ie altijd probleemloos, misschien virusscan ed uitschakelen voordat je gaat installeren.
Anders probeer je FOXIT.

Groeten Marcel

geef me even plek waar ik foxit kan vinden, andere wil echt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan