• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie creeren met meerdere resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOMI

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2019
Berichten
3
Beste Forumleden,

Ik loop vast in het volgende.

Binnen de aanbestedingswereld is er een lijst met zogenoemde CPV codes.
Ik heb deze lijst gevonden en wil er nu een zoekveld in maken.

De code bestaat uit meerdere cijfers. De eerste twee cijfers zijn bijvoorbeeld de hoofdcode en de cijfers erna brengen het zogenoemde beschreven product, dienst of werk tot meer detail. je hebt bijvoorbeeld aannemer als hoofdonderwerp maar bijvoorbeeld ook aannemer voor grondbewerking.

Ander voorbeeld en waar ik naar op zoek ben:

Het woord "Makelaar" (code 70000000-1) komt bijvoorbeeld vaker voor. hoe meer cijfers, hoe gedetailleerder de beschrijving.

Doel is dat wanneer ik een woord in tik. zie tabblad zoekfunctie. Dat hij mij meerdere resultaten geeft met de bijbehorende code.
Ofwel, ik wil dat wanneer ik makelaar in tik, ik alle codes en beschrijvingen zie. zodat ik de juiste keuze kan maken welke code het beste past.

Ik heb middels filmpjes, instructies en dergelijk formules te vinden. Maar volgens mij doe ik het compleet fout.

Ik heb nog geen zicht op hoe vaak een woord voorkomt. Dus als het resultaat een lijst is met antwoorden? dan ben ik heel erg geholpen....

Wie kan mij aub helpen.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • CPV code zoekfunctie.xlsx
    380,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Hoe staat het met jouw vorige vraag?

Plaats even een voorbeeldbestand en dat hoeven geen 10k rijen te zijn, met de verwachte uitkomst.
 
Hoi VenA,

Dank voor je interesse. Dat is inmiddels gelukt. Het document had een onjuiste string.

Op de vraag naar voorbeeldbestand kom ik morgen even terug. Het is een naar mijn idee complex vraagstuk wat ik heb.

Ik ben nu de coderingen aan het opsplitsen per veld. Het zijn idd 8000 regels dus ben nog effe zoet. ..

Ik zal daarna een korter document opmaken met mijn gewenste uitkomst.

Thanks voor je interesse en hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan