• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie en cellen een kleur geven bij artikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard5000

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Hoi, ik ben dankzij hulp op deze site al ver gekomen, maar zit nu nog met twee dingen, op de eerste plaats hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat als firma2 twee artikel mogelijkheden heeft (of zelfs meerdere) , waarvoor firma1 er maar een heeft de regel 8 uiteraard geel is en bij firma2 de regel 9 alleen cel 9 E,F en G geel zijn, wellicht mogelijk omdat als er twee artikelen zijn de regel 9 cel A,B en C bij firma1 altijd leeg zijn.

Wellicht is dit dan ook te gebruiken bij het geval als firma2 drie artikelen heeft etc.

Weet zelf niet goed hoe ik dit voor elkaar krijg, wie weet iemand anders wel?

Heb voorbeeld bestand bijgevoegd.

Bekijk bijlage Stalenankers(HS)_3.xlsx

Hallo Richard kun je de vraag toelichten het is mij niet duidelijk wat je precies wilt.

Tja ga het proberen, firma1 heeft een product A en dit is een schroef, firma 2 heeft ook een soort gelijke schroef, maar niet een schroef maar twee schroeven die je kunt gebruiken voor de schroef van firma1, dus ik dacht een regel ertussen en als links bij firma1 de hokjes leeg zijn ze dan rechts geel zijn. Kortom bij firma1 een regel geel en bij firma2 twee regels geel, ik weet het is lastig, maar ik weet ook niet hoe.

Groet,
Richard

Met excel 2010:
Selecteer alle velden die je wilt kleuren bij een match
(Met de ctrl-toets kun je meerdere bereiken selecteren)
Klik op het tabblad start
Klik op het icoon voorwaardelijke opmaak
Kies markeringsregels voor cellen, meer regels
Kies alleen cellen opmaken met, celwaarde is gelijk aan, selecteer cel waar te testen waarde staat
Kies de gewenste opmaak

Herhaal desgewenst bovenstaande als je 2 cellen hebt waar een te testen waarde kan staan.

Hoop dat dit duidelijk is.

Wat ik bedoel heb ik als voorbeeld bestand bijgevoegd, weet alleen niet hoe de code is, firma1 heeft 12-m10/m10 en hier kun je van firma2 voor gebruiken 12-m10/m10 en 12m-m10/15, dus 1 x geel links (firma1) en twee keer geel rechts (firma2), dacht iets te doen met als regel bij firma 1 leeg is dan bij firma2 geel, maar lukt mij niet, zie bestand als voorbeeld, nu allen nog de wijze cq code.. . oh ja en uiteraard artikelnummer kunnen blijeven ingeven en dan bv groen of zo (andere kleur), thanks!
Bekijk bijlage Stalenankers(HS)_4.xlsx

Laatst bewerkt:
Hoi, nee firma1 heeft zelf een 12m-m10/20 = artikelnumemr 4000 en firma2 heeft hier ook maar een artikel voor.

Firma2 heeft namelijk een tusssenmaat te weten 15 en dan gaan beiden firma's weer naar vergelijkbaar product m20 (zie onder).

3000 CT-BH 12-M10/10=1300 PB-PRO12-M10/10 en (1350 PB-PRO12-M10/15)

4000 CT-BH 12-M10/20=1400 PB-PRO12-M10/20

Dus bij firma1 regel artikelnummer 3000 gele kleur en bij firma2 artikelnummer 1300 en 1350 een gele kleur, omdat ik de cellen bij firma1 leeg laat dachtik dat dit voor de formule makkelijker was cq is?

Alvast bedankt,

Groet,
Richard

Laatst bewerkt:
3000 CT-BH 12-M10/10=1300 PB-PRO12-M10/10

4000 CT-BH 12-M10/20=1400 PB-PRO12-M10/20

beide zijn identiek de eerste regel moet geel worden maar de onderste niet
hoe zit dat?

hoe moet de kleuring zijn als artikel 4000 er niet was? had artikel 1400 dan wel geel moeten worden?

Op de eerste plaats dank voor je reactie, is voor mij wat lastig uit te leggen, maar het gaat erom dat als men bij artikelnummer 3000 intoetst, dat dan ook in het blokje bij firma2 de regel van de 1350 PB-PRO12-M10/15 geel word, nu is het zo dat als je artikelnummer 3000 intoetst alleen de regel 3000 CT-BH 12-M10/10=1300 PB-PRO12-M10/10 geel word. Ik kan wel de regel eronder toevoegen, maar dan worden de niet ingevulde cellen ook geel en dit wil ik niet, de witte cellen 9 a,b,c,d, moeten gewoon wit blijven.

Het is een vergelijkingstabel, dus er staan alleen artikelnummers op die er zijn, het is geen voorraad lijst.

Ik heb in het voorbeeld zelf (voor de duidelijkheid) even de cellen geel gemaakt, zoals ik het graag zou willen hebben, als je de celkleuring weghaald en je toets dan artikelnummer 3000 in zie je het verschil tussen wat hij doet en wat ik graag zou willen.

Ik heb een voorbeeld bestand nr 6 (zelf geel gemaakt zoals ik het graag zie) en bestand nr 5 (zoals hij nu is)

Bekijk bijlage Stalenankers(HS)_5.xlsx Bekijk bijlage Stalenankers(HS)_6.xlsx

Blijft lastig om het zo uit te leggen, maar waardeer zeer dat je mij helpt, top, alvast bedankt!!

Groet,
Richard

Laatst bewerkt:
Ben nog zelf aan het stooien gegaan en krijg het nu wel voor elkaar als je artikelnummer 3000 intoets dat hij dan ook bij firma2 cel 9 E,F,g, geel kleurt.

Probleem is nu nog als ik dan weer een ander artikelnummer intoets dat hij die regel wel geel kleurt, maar dan blijft ook de gele kleur van regel 9 E,F,G staan en deze moet uitraard niet kleuren en/of wit zijn, kan nog een regel toevoegen, maar wat moet ik daar neerzetten om de kleur weer wit te krijgen.

Dacht zelf aan een formule dat als de cellen erboven niet geel van kleur zijn (cel 8 E,F,G) dat dan door de formule de cellen 9 E,F,G wit worden van achtergrond, dus wel een kleur, maar dan wit, weet iemand hoe dit moet?

Mag uiteraard ook een andere oplossing zijn?

Alvast bedankt!

Groet,
Richard

He, je raad het nooit, maar het is mij zelf gelukt, bedankt voor de steun op dit onderwerp, top....!

Groet,
Richard

ohhh
die tweede regel hoefde dus niet gekleurd te worden
dat maakt het een stuk eenvoudiger.
ik had begrepen dat de halflege regels meegekleurd moesten worden.
dat heb ik bijna klaar. maar dat hoeft blijkbaar niet .

groet sylvester

ik had uiteindelijk het idee dat je dit bedoelde: Bekijk bijlage Stalenankers(HS)_7.xlsm

dit werkt ook als je 1350 invoert en reageert ook als er meerdere regels achter elkaar half leeg zijn
ik hoop dat je er iets aan hebt

en wil je me vertellen of je dit bedoelde of niet?

groet sylvester

ps er is een zelf gemaakte function gebruikt om dit te maken dus macro's inschakelen

Hoi Sylvester,

Ik bedoelde wel zoiets, maar omdat niet iedereen macro's weet of wel of niet kan inschakelen heb ik het juist zonder macro's willen opzetten, daarbij komt dat ik in jouw bestand de "m" met een hoofletter moet schrijven en in mijn bestand kun je gewoon met een kleine letter m ook het resultaat krijgen, zonder macro's.

Mijn tweede stap was om het excelblad met formules te gebruiken op mijn webpagina, maar heb begrepen dat dit niet werkt.

Oh, ja en 1350 hoeft men niet in te voeren, het gaat om een conversie bestand wat uitgaat van gegevens van firma1 en daar de concersie van firma2 bij zoekt.

Maar in ieder geval bedankt!, Top!

Groet,
Richard

Bezettingslijst automatisch cellen kleuren aan de hand van gegevens

Ik heb de vraag gekregen om van de Jobcoaches alle traject (ZW/IRO/JC etc.) in kaart te brengen. Het gaat nu over de "bezetting" voor 2012 maar deze lijst gaat ook volgend jaar gebruikt worden. Dan zijn er weer nieuwe trajecten en kandidaten.
De gegevens in de 1ste 6 kolommen kan ik zelf regelen. Ik heb al voor elkaar dat in kolom G aangegeven wordt tot welke week het traject duurt. Nu wil ik dat de cellen gekleurd worden tot die betreffende week in de bijbehorende Traject kleur (onderin bijlage). Kan iemand mij op weg helpen?Bekijk bijlage bezettingopzet.xlsx

jfranssen, u kunt beter een nieuw topic (nieuwe vraag)starten voor dit onderwerp
groet sylvester

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan