Zoekfunctie en gevonden waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenenbb

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Hoi allemaal,

In access heb ik een database zitten met daarin opgenomen een formulier die gegevens gaat zoeken op basis van variabele invoer in een testvak.

Echter als het formulier geopend word dan staat daar standaard de gegevens van de 1e record in. Iemand een idee hoe dat ik dit formulier blanco kan laten opstarten en pas op basis van de invoer de gevraagde gegevens zichtbaar gemaakt worden.

Daarlangs heb ik een probleem met het te zoeken veld. Dit veld (zoekwaarde) moet na het klikken op de opdrachtknop of geven van een enter blanco gemaakt worden.

Uiteraard moeten wel de gegevens in het formulier getoond worden.

Helaas kan ik er geen bijlage bij doen ivm limietoverschrijding van 100kb.

Gr. Stefan

Bedankt voor je link.

Zijn wel enkele dingen die ik eruit kan gebruiken echter is het niet volledig wat ik nodig heb.

Het formulier bestaat uit een kopscherm met daarin de zoekvelden, een hoofdscherm waarin de gezochte waardes zichtbaar gemaakt moeten worden.

Probleem is als ik nu het formulier open krijg ik standaard al de 1e ingevoerde rij uit de tabel.

Ik weet niet hoe je formulier is opgebouwd.

Bijgaand een voorbeeld met een lijst met namen. De details staan in een subformulier die bij het openen onzichtbaar is en zichtbaar wordt als je op een naam in de lijst klikt.

zie bijlage:

mvg
Charles

Bijlagen

Bedankt Charles,

De bijlage daar kan ik wel iets mee.
Zal komende week weer gaan stoeien met de db, eens kijken waar ik de mist in ben gegaan.

Voor zover is deze vraag beantwoord.

Vr. bedankt
gr. Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan