Zoekfunctie in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menno van Rijn

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Zelf wil ik een database opzetten om mijn eigen facturen te kunnen 'bijhouden'. Dat wil zeggen, datum binnenkomst, bedrag, firma en betaald en datum betaald.

Nu heb ik een tweetal vragen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat datum betaald ingevuld moet zijn als betaald is aangevinkt?

En hoe kan ik een formulier zoeken, zodat ik aan kan geven dat ik een factuur betaald heb?

Bedankt voor de informatie alvast.

Hallo Menno,

Hoe kan ik er voor zorgen dat datum betaald ingevuld moet zijn als betaald is aangevinkt?

Dat kan op verschillende manieren:

1. Als je aanvinkt dat er betaald is kun je de betaaldatum registreren op basis van de systeemdatum.
2. Andere manier is om op basis van een kalender de betaaldatum in te vullen en het betaalvinkje automatisch te laten plaatsen

En hoe kan ik een formulier zoeken, zodat ik aan kan geven dat ik een factuur betaald heb?

Zoeken kun je op vele manieren. Hoe kijk op onderstaande link links in het menu bij "Gemak" ---> "Zoeken".

http://www.accesspower.nl/

mvg
Charles

Voorbeeld bij optie 1.

Als je klikt om het vinkje te zetten, zet je in de klik gebeurtenis van het vinkveld:

Me.NaamVanJeDatumveld = Date()

mvg
Charles

Bij de klik event van het vinkveld selecteer je de optie "Gebeurtenisprocedure" dan klik je op het knopje met de 3 puntjes. De VBA editor wordt geopend. Daar zet je vervolgens de code, die ik eerder heb genoemd.

Bedankt. Ik heb hem nu werkend.

Zoeken heb ik via een andere methode gedaan dat je zei, maar het werkt wel.:thumb:
Via een keuzemenu. En dan opzoeken in kolom, tabel, wat je wilt.

Volgens de helpfunctie van het forum:

Is je vraag opgelost, dan wordt het op Helpmij gewaardeerd dat je de vraag ook deze status toekent. Dit kun je doen door op Vraag is opgelost te klikken, rechts onder in beeld. Op die manier weten andere mensen ook dat je geen hulp meer nodig hebt. Achter je vraag komt dan een groen vinkje te staan.
Dit waren de basis beginselen om een vraag met bijlage op het forum te plaatsen.

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan