• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Goedenavond

M.b.t. het bestand in de bijlage zou ik graag in de lijst in cel B2 een optie willen hebben om op naam te zoeken (net zoals in een filter) als je de lijst 'opent'. Hierdoor wordt het makkelijker om op een naam te gaan zoeken die je in cel B2 wilt selecteren.

Is dit überhaupt mogelijk? Zo ja, hoe zou ik dat kunnen doen?

Vriendelijke groeten

Bijlagen

Ik zie niks anders. Ik had in cel C2 al een lijst toegevoegd. Echter, als je in die lijst in cel C2 op een naam wilt zoeken, dan moet je scrollen door de lijst. Ik zou graag willen dat je, net zoals je bij een filter kunt doen, een naam op kunt zoeken in een zoekveld van de lijst.

Wellicht dat een niet datgene kan wat ik zoek. Wellicht is er een andere methode om dit voor elkaar te krijgen?

afbeelding

Bedankt voor jullie reactie. Het is echter nog niet helemaal zoals ik voor ogen heb.

Ik ben echt op zoek naar een zoekfunctie zoals in een tabel (zie bijlage). Hierdoor kan je bijvoorbeeld ook op achternaam zoeken. In jullie bestanden moet je exact op de naam van de betreffende persoon zoeken. Het mooiste zou zijn dat als je op 'Vries' zoekt, je bij wijze van alle medewerkers met Vries in hun naam naar voren haalt.

Bijlagen

Emields, dit is precies wat ik zoek. Dank je wel!

De rest ook bedankt!

Hallo Emields,

Is het ook mogelijk dat werkblad 1 met de tekstboxen ook op een nieuw werkblad (werkblad 3) komen te staan met exact dezelfde verwijzing naar werkblad 2?

Zo ja, hoe doe ik dat? Ik heb geprobeerd de werkblad te kopiëren en te verplaatsen, maar dan neemt hij de verwijzingen naar werkblad 2 niet over.

Is het eventueel mogelijk dat je een tweede werkblad toevoegt aan jouw bestand en hem hierop plaatst?

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan