• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie in UserForm en koppeling van output uit 2 verschillende UserForms

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjimmiesjee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Beste kenners,

Het exceldocument dat ik heb gemaakt is tweeledig. Middels UserForm1 worden gegevens (datum invoer, naam invoerder, product, afwijking, maatregel etc.) in Excelblad gezet. Tot dusver gaat alles goed.

-Vraag 1-
In UserForm2 is het de bedoeling dat een werknemer een bestaande registratie (uit UserForm1) kan opzoeken, via een Zoekfunctie/Filter. De werknemer moet eerst kunnen zoeken op Productennummer. Vervolgens kunnen kijken welke Afwijkingen voor dit productnummer gelden (2e filter) en daarna welke maatregelen er zijn (3e filter). Zodat er één uniek Verbeterpunt overblijft. Is dit mogelijk?

-Vraag 2-
Wanneer dit unieke Verbeterpunt is gevonden. Moet deze worden 'vastgezet', zodat de gegevens (Datum invoer, Ingevoerd door, Resultaat en Status) uit UserForm2 aan de juiste registratie (lees: verbeterpunt) wordt gekoppeld.

Ik begrijp dat dit misschien een wat complexere vraag betreft. Voor wie dit kan maken, indien gewenst, een presentje te wachten. Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,
Jimmy

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik het helemaal begrijp, maar volgens mij is 1 op te lossen als onderstaand:

In de ZoekfunctieBox1_Change() zet je:
ActiveSheet.Range("$A$3:$O$1000").AutoFilter Field:=4, Criteria1:=ZoekfunctieBox1.Value

Die Range (O1000) kan natuurlijk zo ver gaan als je maar wilt.
Voor Box2_Change geef je autofilter field 5 en value box2 enz.

Als dit de bedoeling is, moet ik voor 2 ook even zoeken.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan