• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie op woorden binnen gehele Excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.
met kopiëren en plakken ontstaan er koppelingen naar de oorsprong.
dat heeft niets met de macro's te maken (probeer het zelfde bestand maar eens te sturen zonder macro's)
Negeren dus.
voor de veiligheid wordt gevraagd om de macro's in te schakelen.
ik ben benieuwd hoe lang het duurt met 10000 regels.

Snelheid is goed. Duurt wel langer als er meer woorden in staan dus zaak is om zo weinig mogelijk woorden te gebruiken maar toch heel specifiek te zoeken.

Is er met die meldingen niets te doen? Moet nog even stoeien maar zou dan betekenen dat het alleen werkt als je het origineel ook altijd meestuurt? Lijkt mij wat omslachtig.

misschien weten de cracks hier hoe je moet plakken zonder dat gedoe met koppelingen bijwerken als je een bestand verstuurt.

Stuur mij anders jouw versie met alleen de naam Inventarisatie. Heb ik in ieder geval een bestand met de juiste naam voor nu. Want om de een of andere reden gaat het met jouw bestand wel goed mee......

Je hebt mij wel top geholpen. Werkt perfect.

Ik heb de sheet ook nog even op een apple MacBook getest en het valt mij op dat het zoeken daar heel langzaam duurt. Op mijn PC gaat het in zeg 5 seconden en dezelfde zoekopdracht op een Mac duurt zeker 40 seconden. Ook op een andere Mac duurt het lang.

Enig idee?

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan