• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie vernauwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandm

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Ik ben op zoek naar de juiste manier om het zoeken naar info te vernauwen.

Situatie als volgt :

2 tabbladen - tabblad 1 --> info ingave
tabblad 2 --> info lijst ( kolom A : merk machine - Kolom B : Type machine )

Nu wil ik in tabblad 1 op A1 een merk ingeven ( via uitvouwsysteem ) en als ik een bepaald merk kies dat ik in B1 en die types vind van dat bepaald merk en geen types van andere merken.

Hoe los ik dat het simpelste op.

Dank voor alle bijdrages tot oplossing van dit probleem.

Kijk eens op mijn site op de Excel-pagina naar het bestand keuze na keuze. Dat begrijp ik in ieder geval uit je omschrijving. Plaats anders eens een voorbeeld.

Kijk eens op mijn site op de Excel-pagina naar het bestand keuze na keuze. Dat begrijp ik in ieder geval uit je omschrijving. Plaats anders eens een voorbeeld.

Beste Rob,

Thanks voor Uw info - ik had het bestand reeds gevonden & zelf geprobeerd toe te passen maar het lukt niet echt.

Ik stuur je het bestand even door.

Thank

Bijlagen

Dany,

Dank voor je bestand - maar dit is niet echt wat ik zoek.

Zie nieuw bestand dat ik stuur - bedoeling is voor klanten een individuele fiche te maken met alle machines die zij bezitten.

Om niet alles te moeten typen ( en zo ook fouten te voorkomen ) dacht ik een blad te maken waar ik in kolom A, via een uitvouwsysteem het merk kies en dat ik dan in kolom B weer via een uitvouwsysteem het type kan selecteren ( maar de enkel de types van het bepaald merk dat ik in kolom A heb voorgeselecteerd ).

Ik doe dit in Excel omdat ik het daarna altijd kan gebruiken om prijscalculaties te maken want in Acces zal zoiets waarschijnlijk beter gaan.

Nu op gebied van Excel ben ik niet echt een leek maar als ik de formule zie die jij gebruikt :shocked:.

Thanks

Johan

Bijlagen

Beste Willem,

Dat is inderdaad hetgeen ik zoek.

Is er nu ook een snelle manier om mijn machinelijst van een horizontale versie naar een vertikale versie te maken.

Dus nu is het :
AIRMAN (Hitachi) - AIRMAN AX 05
AIRMAN (Hitachi) - AIRMAN AX 08
AIRMAN (Hitachi) - AIRMAN AX 08-2
AIRMAN (Hitachi) - AIRMAN AX 08-2KT
AIRMAN (Hitachi) - AIRMAN AX 08GL-2

En zou moeten zijn
AIRMAN (Hitachi) - AIRMAN
AX 05
AX 08
AX 08-2
AX 08-2KT
AX 08GL-2

En bij het benoemen van bepaalde groepen mogen geen spaties staan, klopt dit.

Thanks,

Bijlagen

En bij het benoemen van bepaalde groepen mogen geen spaties staan, klopt dit.
Dat klopt
Je kunt in bv de spaties vervangen door underscores ( _ )

Voorbeeldje is voor vertikale versie.

En wat het volgende:
Vraagje in verband met je file.
Kan je de uitschuif functie ook lettergevoelig maken?
Thanks

Ik begrijp niet precies wat je daar mee bedoelt.
Stel in het vervolg de vragen op het Forum en niet als PB-tje.
Ik ben ook niet alles wetend.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan