zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

blablaman

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Ik heb op dit forum al lopen zoeken naar een zoekfunctie. Maar kan er niet 1 vinden die bij mij werkt. Mijn broertje is helemaal gek van kentekens verzamelen. Ik wil dus voor hem een database maken waarin al die kentekens staan. Maar om te weten of hij een bepaalde kenteken al heeft wil ik dus graag een zoekfunctie. Dus als je een tekstvlak de kenteken invoert en dan op de button zoeken klikt Dat hij de juiste record laat zien als hij bestaat.

Hoe kan ik dit maken? Ik heb access 2007.

t is maar een ideetje,
maar een query maken waar je het velt kenteken in opneemt, daar zet je als criteria het voglende in: forms![naamformulier]![naamtextvak] dan maak je een textvak in je formulier en er een opdracht knop bij, als je op de opdracht knop klikt roept hij de query op.

dan kun je zien of er 1 overeen komt..

succes!:thumb:

Dat doet hij niet. Ik zal even de database toevoegen om te laten zien wat ik heb gedaan.

Bijlagen

ik heb even gekeken, je moet natuurlijk wel de 'naamformulier' en 'naamtextvak' veranderen in de goede namen
in jou query moet dus staan:
forms![query2]![kenteken]

quey 2 is de naam van je formulier
kenteken is de naam van het textvak

kijk de bijlage maar eens, daar heb ik hem aangepast.. (ik heb ook de naam van het formulier veranderd in kenteken_zoeken waardoor dus de code die bij de query moet staan forms![kenteken_zoeken]![kenteken] word..

Bijlagen

Ik heb je database ook even bekeken, maar vindt de structuur niet echt helder.
Ik heb wel een vergelijkbaar projectje gedaan, zal hem ff zoeken en post hem dan wel even!:thumb:

P.S. je kunt dit ook heel mooi in een asp applicatie doen!

Ik weet niet hoe hij eruit ziet in access 2003. Omdat ik de database gemaakt heb ik 2007.
En wat bedoel je met de structuur??

Zie bijlage!

Ik heb de database iets anders opgezet zo kun je later makkelijker statistische gegevens opvragen! Verder heb ik bij de zoekfunctie gekozen voor DCount!

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen!:D

Bijlagen

bedankt. Hij ziet er goed uit. Maar als ik op de buttons klik doet hij niks. Misschien heeft het met mijn versie van access te maken.

update:
Heb access 2003 nu geinstalleert. En hij is fantastisch!! bedankt!! :thumb: :thumb:

Maar hoe krijg ik dan hij meteen naar die record ga als ik hem al heb?

Laatst bewerkt:
bedankt. Maar dit wil ik dan ook graag voor de merken en kleuren. Als die niet bestaan. Ik heb dus ik de code alle kenteken veranderd in merk maar dan werkt hij nog niet.

sorry dat ik zoveel vragen stel:o :o

hey ik zit met dezelfde vraag, de knop en het tekstvak dat lukt, maar ik zou graag het resultaat in het formulier zelf hebben en niet in zo een apart venster, weet iemand hoe dat moet?

sorry voor de vertraging, maar ik heb het gevonden. toch bedankt

ja het is mij gelukt, ik denk dat je hetzelfde als mij nodig hebt ik zal anders mijn voorbeeldje eens doormailen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan