• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Is het mogelijk met VBA een zoekfunctie te maken in Excel waarmee je naar een tabblad toegaat?

Heb namelijk een bestand met 175 tabbladen en als ik snel naar een tabblad wil, duurt zoeken erg lang. Is er een zoekfunctie of iets dergelijks, zoals hierboven vernoemd, mogelijk?

Zijn er slimme mensen die mij kunnen en willen helpen?

Groet

er is via de zoekfunctie een thread te vinden waarin een macro geschreven is die op het eerste tabblad een index maakt van hyperlinks voor alle andere abbladen. Probeer die eens te vinden. Ik weet niet meer van wie de oplossing kwam, maar het is een maand of vier, vijf oud.

Richard

Is het daarmee mogelijk als ik op zo'n hyperlink klik naar een pagina te gaan?

Wat ik graag wil zien is op elk blad een macro/een zoekfunctie waar ik snel de tabblad naam in kan typen en dat ik daar dan heen kan gaan!

Hier is een macro:

Code:
Sub GaNaarSheet()

Dim sSheetName As String
    Dim ws As Worksheet

sSheetName = Application.InputBox("Geef de naam in van het blad", "Blad selecteren", ActiveSheet.Name, Type:=2)

On Error Resume Next
    Set ws = ThisWorkbook.Sheets(sSheetName)
    On Error GoTo 0

If ws Is Nothing Then

MsgBox "Dit blad bestaat niet", vbCritical

Else

ws.Select

End If

End Sub

Je kan dit bv. aan een nieuwe snelkoppeling toewijzen. Eender waar in het bestand kan je dan de snelkoppeling ingeven en vervolgens de naam van het blad ingeven dat je wil hebben.

Wigi

WIGI,

Wat moeten ze hier toch zonder jou!
Echt super bedankt!

Als ik nu op een macro klik kan ik de tabbladnaam invoeren, is het ook mogelijk dat als ik op de macro klik ik of:
1,: Maar een deel van de tabblad naam intyp en dan een keuzelijst krijg waar ik op kan klikken
2,: of als ik klik dat ik dan een keuzelijst krijg?

Vriendelijke Groet,
Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan