• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marthy Mc Fly

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Hallo Beste Excel experts,

Ik ben op zoek naar een zoekfunctie die aan bepaalde voorwaarden moet voldoen.
Ik heb een Datasheet waar alle gegevens op staan. En ik heb een tweede sheet die gegevens haalt uit de datasheet. Nu zit ik met het volgende probleem. Ik moet op de datasheet gaan zoeken in 2 kolommen (bvb L en M) Als in kolom M geen gegevens staan dan moet ik automatisch zoeken in L en omgekeerd. Maar! en nu komt het. Als in beide kolommen gegevens staan, dan mag alleen da waarde van kolom M weergegeven worden. Ik heb vert. zoekfunctie geprobeert, maar daar lukt het niet mee. Want dan geeft hij beide waarde na elkaar

anders even een voorbeeldbestandje geplaatst, ontdaan van gevoelige info.

dan kan gerichter worden geantwoord.

beste marthy,

1) op welke waarde moet worden gezocht?

2) ik zie dat beide kolommen een waarde bevatten (als ik de formuler aantalarg gebruik krijg ik bij allen waarden de uitkomst 2).

2) hoe kan excel zien dat de waarde "leeg" is.

toch graag nog even meer info.

Omdat je zoekwaarde niet geheel duidelijk is heb ik maar wat verzonnen, het gaat immers om het principe.
Het bereik zul je dus moeten aanpassen.

Bijlagen

Ik doe ook een gokje met 1 formule , niks vert.zoeken

Ik rij morgen tussen St-Truiden en Tongeren rij op 30 meter voorbij ( TENNECO )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo zowel trucker10 en popipipo,

Beide formules zorgen voor het gewenste resultaat. Bedankt alvast. @ trucker10.
Dan passeer je op 500 meter van mijn woonplaats. Blijkbaar niet genoeg gefiltert (Tenneco)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan