Zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltjes

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Beste allemaal,

Graag zou ik een zoekfunctie willen hebben op een formulier zodat ik niet eindeloos in mijn tabellen hoef te zoeken.

Nu ben ik hier al wel eerder mee bezig geweest maar heb het nooit afgemaakt. Ondertussen is mijn idee veranderd over hoe ik het wil hebben en ben daarom aan de slag gegaan ermee.

Wat ik wil is dat mensen kunnen invullen, het PatientID en / of de ZIS code en / of de studie. Dit heb ik in principe al "klaar".

Nu moet er als ik alleen kijk naar de tbl_StoragePBMC de volgende gegevens te voorschijn komen;

1.canister nummer
2. box nummer
3. positie nummer
4. Type materiaal

Heb ik in principe ook al op mijn formulier staan.

Maar het probleem zit hem in het zoeken, op de een of andere manier krijg ik dat niet lekker lopend.

Mijn formulier is gebaseerd op een query, die het in principe wel gewoon doet. Wat doe ik verkeerd? Vergeet ik iets, mis ik iets of maak ik gewoon een gigantische fout ergens?

Bekijk bijlage Patientendatabase.part01.rar
Bekijk bijlage Patientendatabase.part02.rar
Bekijk bijlage Patientendatabase.part03.rar
Bekijk bijlage Patientendatabase.part04.rar

Je had een paar zaken niet goed ingericht. Om te beginnen: de zoekvelden mogen niet gekoppeld zijn aan een tabelveld, want anders werkt het principe op voorhand al niet. Verder moeten de veldnamen worden gezet in de eigenschap Tag (Extra Info) van de zoekvelden. Dus veld txtCritereria1 moet als <Extra info> de waarde PatiendID krijgen, en zo verder.
In bijgaand voorbeeld heb ik e.e.a. aangepast. Je had namelijk ook nog een versie die niet helemaal jofel werkte, omdat die variant de filters op de verkeerde velden zette als je het eerste veld niet gebruikte. En dat moet uiteraard wel kunnen.

Bijlagen

oke dat was alles?

Als ik je dus goed begrijp is dit een goed werkende versie? Wauww, zo snel is het nog nooit gegaan!

Dat krijg je met heldere vragen :D

hahaha, nee nog niet helemaal super.

Als ik zoek met de of functie vindt die de samples perfect maar met de en functie niet, hoe kan dat?

Bij mij filtert hij perfect. Zowel met En als met Of. Wat is het probleem?

oke als ik bv invul @cb0001, krijg ik netjes de samples van die patient te zien.
als ik nu ook het zis invul 0 000 000 zie ik niks meer (bij de 3de 0 invullen gebeurd dit)
als ik nu ook nog de studie invul zie ik nog altijd niets

+ ik zat te bedenken dat het wel handig was om in het de details ook de patientID te zien

Laatst bewerkt:
Je moet ook dit invullen:0-00-00-00 en geen spaties. Die zitten er namelijk niet in. Althans: niet in het voorbeeld. En als er geen 000 als complete string in staat, dan ga je inderdaad niks vinden.

Bij mij doet-ie het dan niet meer, omdat hij de focus niet kan verplaatsen. Bovendien geeft hij een fout op het invoermasker. Ik zou dat overigens niet doen; het filter werkt interactief, dus als je een fout maakt (000 i.p.v. 00) verdwijnen de records. Haal je het foute teken weer weg, dan komt de correcte lijst weer terug. Je moet de gebruikers niet teveel verwennen :) Je kunt toch niet voorkomen dat ze fouten maken.

oke dan doen ze het er zo maar mee! Super bedankt in elk geval ik ken er een aantal die helemaal blij zullen zijn nu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan