Zoekfuntie bouwen ik klanten database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
In het vorige topic ben ik uitstekend geholpen nu heb ik nog een vraag over acces. Hoe bouw ik een zoekformulier die open staat als ik het bestand open en dat ik in mijn klanten kan zoeken?

Dat is heel simpel: geef dat formulier op als startformulier bij <Opties>, <Huidige database>, bij <Formulier weergeven>. Eventueel, als je meer dingen automatisch wilt starten, kun je een AutoExec macro maken waar dat formulier dan mee opgestart wordt.

dus gewoon een formulier maken met zoek veld en dan instellen

Zoiets :). Ik zou op het startscherm dan verschillende opties maken, mocht dat handig zijn. Met keuzelijsten om de klant/factuur etc op te zoeken. Voor elk formulier maak je dus een keuzelijst waarin je het sleutelveld record kunt opzoeken.

heb nu een zoekveld met het gewenste resultaat (met een wizard gemaakt) nu wil ik nog een zoekveld voor mijn facturen op een formulier alleen kan ik nu alleen maar uit de velden uit de tabel klanten kiezen. hoe moet ik dat oplossen?

Ik neem aan dat je een tabel hebt met facturen, en dat je daarin een uniek factuurnummer hebt waarop je wilt zoeken. Dit tabel en dat veld zou je dan dus in de keuzelijst moeten zetten.

Ik wil nu in de zoekvelden standaard tekst zetten en als je erin gaat staan dat het verdwijnt is dat in acces mogelijk?

Heb een probleem heel me bestand is gecrasht heb de back up gepakt nu zit er geen zoekveld in natuurl;ijk als ik weer zo'n veld maak krijg ik maar twee opsies in het wizzard scherm wat doe ik fout?

De wizard laat drie opties zien als je de keuzelijst maakt op een formulier dat is gebaseerd op een vaste (opgeslagen) query of een tabel. Is de Recordbron een SELECT statement, dan zie je er 2.

Waarschijnlijk heb je een niet-gebonden formulier. Op zich geeft dat natuurlijk niet, want je wilt dan niks filteren op dat formulier, maar een ander formulier openen met de geselecteerde waarde. En dat kan prima. Maar ik snap eigenlijk niet helemaal wat het probleem/vraag is :). Maak anders een voorbeeldje, dan wordt het geheid duidelijker.

het is inmiddels gelukt na een uurtje of drie proberen veel dank voor je expertise

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan