• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekkader een kleur of gekleurde invulling geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Goedemorgen,

Ik moet heel vaak zoeken in mijn Excel-bestand. Dat doe ik via Ctrl F, geef het te zoeken woord op en Excel vindt dan de cel waar dat woord instaat. Alleen, het kadertje wat Excel dan om de gevonden cel heen plaatst is zo vaag, dat ik eerst moet zoeken, wáár het kadertje omheen staat.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk het kadertje zwaarder te maken of bijvoorbeeld een rode kleur te geven en wellicht nog gemakkelijker: de cel een invulkleur te geven, zodat ik in een oogopslag het gevonden woord kan zien?
Alvast bedankt voor het antwoorden.
Vriendelijke groeten,
Denise

Ik weet niet welke versie je bezit, maar normaal komt onderin het kadertje het gevonden Map, Blad, cel en het gevonden woord.

Maar heb zelf iets in elkaar geflanst met een macro (macro’s toestaan).
Zie bijlage hoe te werk.

Bijlagen

Plaats eventueel onderstaande bovenaan de macro zodat bij een nieuwe zoekactie de kleuren gewist worden. Let wel op dat hiermee alle kleuren die je misschien zelf al gebruikt hebt hiermee ook gewist worden.

Code:
Cells.Interior.ColorIndex = xlNone

Plaats eventueel onderstaande bovenaan de macro zodat bij een nieuwe zoekactie de kleuren gewist worden. Let wel op dat hiermee alle kleuren die je misschien zelf al gebruikt hebt hiermee ook gewist worden.

Code:
[COLOR="red"]Cells.Interior.ColorIndex = xlNone[/COLOR]

Stond al in een SelectionChange in moduleblad. :thumb:

Hartelijk dank voor jullie antwoorden en de macro! Ik heb er een sneltoest aangehangen (Ctrl G), maar hoe krijg ik deze macro ook werkend in mijn Excel-bestanden? Want nu krijg ik een foutmelding, Onbekend, probeer het nog eens.
Ik werk overigens in Excel 2007

Macro in Persoonlijke Macrowerkmap plaatsen

maar hoe krijg ik deze macro ook werkend in mijn Excel-bestanden?

Denise, om deze macro standaard in alle Excel-bestanden te kunnen gebruiken moet je hem in je Persoonlijke Macrowerkmap plaatsen. Ik werk niet met 2007 dus ik kan je niet vertellen hoe je dat moet doen.

Plaats de macro 'Zoek' in een standaardmodule ( ALT+F11 - Invoegen - Module )
en de Selection_Change in de module van het betreffende werkblad.

En kijk Hier eens bij het antwoord van @Thoralf.

Laatst bewerkt:
Hoi HSV, het lukt mij niet om jouw macro uit te laten voeren voor al mijn werkmappen. Ik werk in 2007 :o. Ook niet met de aanwijzing van het linkje, want dat is volgens mij voor 2003.

Hallo Denise,

Ik heb het in Excel 2003 opgeslagen, en werkt ook perfect in 2007, net getest.

Druk Alt + F11 en kijk eens in het linker venster of persnlk.xls daar ook tussen staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan