Beste Excel wetenschappers,
Eén van mijn taken is een heldere, overzichtelijke administratie bijhouden van een aantal objecten.
De lijst van deze is vele honderden nummers lang, waardoor mijn collega's het overzicht hierin kwijt raken.
De lijst maakt al gebruik van filterknoppen, maar mijn collega's hebben hier moeite mee. Ook CTRL+F is geen optie, mijn collega's kunnen dit niet onthouden.
In het verleden heb ik een excel bestand gebruik zien maken van een grote, zichtbare knop in het actieve blad. Bij het klikken op deze knop, kwam de zoekfunctie naar boven.
Hoe maak ik een dergelijke knop? Ik kan helaas nog niet met macro's en codering overweg, dus een helpende hand zou ik waarderen.
Hoor het graag!
Mvg. Martin
Eén van mijn taken is een heldere, overzichtelijke administratie bijhouden van een aantal objecten.
De lijst van deze is vele honderden nummers lang, waardoor mijn collega's het overzicht hierin kwijt raken.
De lijst maakt al gebruik van filterknoppen, maar mijn collega's hebben hier moeite mee. Ook CTRL+F is geen optie, mijn collega's kunnen dit niet onthouden.
In het verleden heb ik een excel bestand gebruik zien maken van een grote, zichtbare knop in het actieve blad. Bij het klikken op deze knop, kwam de zoekfunctie naar boven.
Hoe maak ik een dergelijke knop? Ik kan helaas nog niet met macro's en codering overweg, dus een helpende hand zou ik waarderen.
Hoor het graag!
Mvg. Martin