Zoekmachine voor mySQL werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryboesterd

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Beste helper,

Ik heb de source codes in txt formaat hierbij gezet,
Ik weet er geen raad me, ik heb meerdere dingen geprobeerd en dit is wat eruit kwam.

Ik weet niet precies wat er is, ik krijg elke keer de melding "niks ingevuld" te zien als ik wat invul en op zoeken klik, ofwel hij pikt de variabel van POST niet, van het trefwoord ( zie source) . Wie kan me helpen, kan best dat het een stomme fout is, ik heb een drukke week gehad, en ik dacht wat leuks te gaan doen van het weekend, maar nu wil ik weten ook wat ik fout doe, het is heel belangrijk voor mij,
WIe o wie helpt,

Harold :(

Bijlagen

Pas even op dat je geen wachtwoorden in het bestand laat staan! Kun je beter even verwijderen.

PHP:
<form name="formulier" action="<? echo $PHP_SELF; ?>" method="POST">

Hierin moet de action in elk geval zijn:
PHP:
$_SERVER['PHP_SELF']
.

Harryboesterd zei:
Ik heb het gewijzigd en geprobeerd maar het werkt nog steeds niet :(
een paar dingen:
Je kent eerst je trefwoord toe aan de variabele $var dmv
PHP:
$var = $_POST['trefwoord'];
dan zou je ook je validatie kunnen uitvoeren op de variabele $var. :)
Of je voert je validatie uit op $_POST['trefwoord'] ipv $trefwoord.
Het zou wel gewerkt hebben als in je php.ini "register_globals = Off" op "register_globals = On" had gestaan, maar beter is het wanneer die gewoon off staat :)

Daarnaast vraag ik me af waarom je eerst in de database gaat zoeken, en daarna pas een validatie uitvoert. :confused:
Wanneer iemand slechts 2 tekens invoert zou je de query helemaal niet uit hoeven te voeren :)

Ik had toch ff niks te doen.....

Een aantal opmerkingen:
Code:
mysql_connect("$host", "$user", "$pass");
De " " om een string heen is erg slordig en onduidelijk... je kunt ze dus beter weglaten
mysql_connect($host, $user, $pass)
Code:
Persoonlijk gebruik ik "$connect" om met de database verbinding te maken (weet niet meer de reden :o)
$connect = mysql_connect($host, $user, $pass) or die('Connectie met Database mislukt');
           mysql_select_db($data, $connect)   or die('Fout bij het selecteren van de database');
Het "invulformelier" kun je gewoon laten staan, of er nou gezocht is of niet. Zodoende hoef je niet eerst op "back" te drukken om overnieuw te zoeken.

Code:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
zou ik vervangen voor:
if(isset($_POST['trefwoord'])) {
ahouwel het op hetzelfde neerkomt. MAAR als je meerdere forms op een pagina hebt, en dus meerdere tekstboxen en if elsjes, dan kan het makkelijk zijn om $_post['naam textbox'] te gebruiken, zodoende hoeft niet alle code doorgelopen te worden.

zoals al gezegd: de query kun je beeter uitvoeren NA de "check"

Het is geen overbodige luxe om in te sprengen na een if of while of for (een { dus)
Code:
if(X=X)
{
  echo 'dit is overzichtelijl';
}else{echo 'Dit is niet echt overzichtelijk';}

HTML code in PHP code kun je ook overzichtelijker maken...
Verder kun je beter: ' gebruiken (enkele quote) dan een " (dubbele quote) waarbij je alle andere moet gaan 'slashen'.
Code:
echo "<table align=\"left\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"4\">\n";
echo "<tr><td>Bedrijf</td><td>Contactpersoon</td><td>Woonplaats</td><td>Provincie</td></tr>\n";
----------------
      echo '<table align="left" border="0" cellspacing="0" cellpadding="4">
              <tr>
                <td>ID</td>
                <td>Naam</td>
                <td>Email</td>
                <td>Bericht</td>
              </tr>';
// ja.. ik heb zo af en toe een naampje veranderd:
// Bedrijf--> ID
// Contactpersoon --> Naam
// Woonplaats --> Email
// Provincie --> Bericht

De PHP code en MYSQL database die ik gebruikd heb zijn terug te vinden in de bijlage....
Hopelijk werkt het ook bij jou, bij mij in ieder geval ;)

Gegroet,
Jeffrey

Bijlagen

Jah jeffrey,
Top :thumb: !! hij doet het eindelijk :cool: :) :D .
Nu ga ik hier eens mijn aandacht aan besteden om het ook te begrijpen zover alles goed :)
Hartstikke bedankt :thumb: ,

Harold

a... das mooi :)

Als je iets toch niet begrijpt, dan kun je het hier altijd vragen....

Veel succes met het zoekscripttje, :thumb:

Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan