Zoekmachines kunnen beter

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
Vreemd, men maakt een website met b.v. de naam www.ditissgeenwebsite.nl (voorbeeld)
De website wordt aangemeld bij zoekmachines. Wat blijkt, zoekmachines vinden de website niet.
Reden: website voldoet niet aan vele eisen.
Terwijl de website alleen maar uit b.v. tekst bestaat.
Een zoekmachine zou toch tenminste alle tekst in de website moeten kunnen ""zien"".
Of vraag ik te veel?
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je met dit verhaal bedoelt dat jouw website nog niet geïndexeerd is.

Dat kan vele oorzaken hebben, voordat je er vanuit gaat dat dat bewust niet gedaan wordt. Zo is het aanmelden bij een zoekmachine (bv. www.google.nl/addurl) maar één van de manieren waarop je de zoekmachine kunt vertellen dat jouw site bestaat en het is niet eens de beste. Als je zorgt dat op veel sites links naar jouw site staan, en je houdt de spider niet tegen (robots.txt), dan wordt je site op den duur echt wel geïndexeerd.

Overigens komt het je positie in een zoekmachine wel ten goede als je op z'n minst valide HTML gebruikt in plaats van alleen platte tekst.
 
Als ik naar die site ga, krijg ik 'n 502 (bad gateway). Als dat vaak gebeurt, kan 't ook 'n spider gebeuren.
Na aanmelding kan het tot maanden duren voor 'n site wordt opgenomen. En soms helemaal niet. Er moeten toch wel wat interessante dingen te vinden zijn.
Zoals ErikBooy007 al zei: structuur helpt ook. 'n Spider weet niet wat belangrijk is als bijvoorbeeld geen <h>'s (op de juiste manier) zijn gebruikt.
Backlinks zijn nuttig, maar alleen maar als die van sites komen die met jouw onderwerp te maken hebben. Zonder meer ruilen van links met andere sites met 'n totaal ander onderwerp (zonder 'nofollow') kan zelfs heel nadelig uitpakken.
Dan zijn er nog tig 'verboden' technieken die proberen de zoekindex te beïnvloeden en die subiet zorgen voor 'n heel lage plaats of verwijdering.
Hier
http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-zoek
vind je 'n hele serie links naar info en zo over zoekmachines. Vooral de beginnersgids van Google met aanvullingen van 'n zoekmachine-deskundige kan ik je aanbevelen.
 
@Goeroe, volgens mij is dat dan ook niet echt de link van z'n site ;)
 
Haha, kon je wel 'ns gelijk in hebben.
Overigens ben ik meer boeroe dan goeroe :D
 
Haha, oké dan :p

Je bent wel een webstandaarden- en CSSgoeroe (and i mean that in a good way ;))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan