zoekmachines

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
784
Hoi helpers.
Is er wat bekend over de beste zoekmachines?
Voor de beste websitepromotie; waar kun je beter terecht?
Alvast bedankt KLM
 
Hoi helpers.
Is er wat bekend over de beste zoekmachines?
Voor de beste websitepromotie; waar kun je beter terecht?
Alvast bedankt KLM

Ik heb mij aangemeld op een site (sorry ik weet niet meer welke) die mij aanmeld op meerdere zoekmachines, ask, google, yahoo en nog meer.

Maar je kan je ook aanmelden op alleen google: http://www.google.nl/addurl/




Groeten, Remi1995
 
side

Hoi Remi, bedankt voor je antwoord. Ik ga via Google proberen.
Mocht je achter komen op welke side je,je toen had aangemeld: dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet KLM
 
Hoi Remi, bedankt voor je antwoord. Ik ga via Google proberen.
Mocht je achter komen op welke side je,je toen had aangemeld: dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet KLM

Ik heb nog op Google gezocht maar ik kon het niet meer vinden, sorry.



Remi1995
 
side

Jooo, bedankt.
Ik heb me via Google gemeld. Nou afwachten wat dat gaat opleveren
Groetjes KLM
 
Ah, ik begreep je vraag niet. Hier heb je 'n heel lijstje waar je je aan kunt melden. Hoewel dat niet wil zeggen dat ze je allemaal zullen opnemen.
http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-aanmelden

Met die sites die je bij 'n hele serie zoekmachines aanmelden moet je wel 'n beetje oppassen. Veel van die sites gaat 't om je e-mail-adres en die bombarderen je vervolgens met de meest exotische kwalen en bijbehorende wonderbaarlijke geneesmiddelen, praten je 'n complex aan over de lengte van 'n bepaald lichaamsdeel wat ze tegen betaling laten groeien, willen je graag tegen 'n kleine betaling steenrijk maken, en als toegift kun je ook nog - tegen 'n kleine onkostenvergoeding - onsterfelijk worden. Oftewel: spam.
 
Hoi Kalm,
Even vooraf: met deze reactie wil ik je niet ontmoedigen, maar wijzen op een paar voetangels en klemmen bij het zoekmachine-gebeuren, zodat je misschien niet al te hoge verwachtingen mocht krijgen.

Ik zat zo te denken dat aanmelden bij veel zoekmachines wel kan helpen om de vindbaarheid van een site te vergroten, maar dat de bezoeker bepaalt welke zoekmachine hij/zij gebruikt.
In Nederland is de meest gebruikte zoekmachine ... jawel: Google.
Tussen de 95% en 99% van de mensen die in NL iets op internet zoeken, gebruikt daarvoor Google.
Het aandeel van de andere zoekmachines is dus vrijwel verwaarloosbaar. Dan zou ik er ook niet al te veel energie/tijd in stoppen om je ook aan te melden bij andere zoekmachines: bijna niemand in NL gebruikt ze.

Nu is het aangemeld staan bij Google één, maar om gevonden te worden is dat lang niet genoeg. Stel je hebt een site over goudvissen, en je wilt op dat trefwoord gevonden worden.
Dan blijken er circa 69.900 pagina's uit Google tevoorschijn te komen. Op één Google-resultatenpagina staan 10 links, dus er zijn zo'n kleine 7.000 Google-pagina's. De meeste mensen komen bij het klikken op resultaten niet verder dan de eerste of hooguit de tweede pagina. Om tussen die 7.000 concurrent-pagina's bij de eerste 20 te komen, is verre van eenvoudig en een kwestie van hele lange adem (behalve dat de website zelf ook kwalitatief heel goed moet zijn). :rolleyes:

Het trefwoord is: SEO (= "Search Engine Optimization" = zoekmachine-optimalisatie), de kunst om een website te maken die hoog in Google e.a. zoekmachines kan scoren. - Daar zijn boeken over volgeschreven, internet staat er vol van (1 miljard Google-hits!), en tal van bureaus (of ze nu waarmaken wat ze beloven of niet) verdienen er een dikke boterham aan. :eek:

Links zien te krijgen bij andere websites is bv. een manier om (naast de rechtstreekse klikkers op die links) meer bezoekers te krijgen. Want hoe meer sites naar die van jou verwijzen (en hoe hoger die zelf bij Google staan), des te beter zal die van jou zijn (denkt Google), en je schuift in Google weer een stukje omhoog.

Webadvertenties zetten (via Google of anderszins) is een andere manier om aan bezoekers te komen, maar dat kost geld. Ik heb er geen ervaring mee, en dus ook niet het minste idee in hoeverre (en op welke termijn) zo'n investering vruchten kan afwerpen. Het hangt natuurlijk ook erg van het type website af: een hobby- of vakantiefoto-website van een particulier is iets heel anders dan een bedrijf dat zich wil laten zien, of een webwinkel die klanten nodig heeft. Bij de laatste twee zal de investering deel uitmaken van het totale reclame/promotie-budget, bij de eerste vooral van de dikte van de portemonnee die overblijft na het doen van uitgaven voor de hobby enz. zelf. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
side

Beste helpers, Vet veel dank voor jullie hulp.
Ik ben goed geholpen. Dit was de informatie waarnaar ik opzoek was :D.
Hier:mee kan ik verder. :D:thumb:Super bedankt. Groetjes KLM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan