Zoekmesuf (Driver HP CD-rewriter 9100 series)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyluf

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Hier word ik nou helemaal niet goed van........overal gezocht naar een driver voor bovengenoemde HP cd rewriter, maar niets werkt of links lopen dood. De site van HP zelf sucks ook.......iemand enige suggestie?
B.v.d.

Zil je niet vinden ook.. Die zitten in elke Windowsversie. Aansluiten, klaar..

Als je CD's wilt gaan branden dan heb je brand-software zoals Nero nodig.

Geplaatst door Tiborv
Zil je niet vinden ook.. Die zitten in elke Windowsversie. Aansluiten, klaar..

Hij doet het anders niet meer........lampje brandt wel, maar hij staat niet eens in hardwareprofiel.....zal dat helpen als ik Nero installeer?

Als je CD's wilt gaan branden dan heb je brand-software zoals Nero nodig.

Ladyluf, je moet je antwoord niet in de qoute schrijven maar er onder, anders wordt het erg onoverzichtelijk.

Als constant het lampje brand, ook als er geen cd inzit, zou je zeggen dat de IDEkabel verkeerd aangesloten zit.
De HP 9100 serie is nou niet de meest betrouwbare serie van HP qua levensduur, het zou inderdaad mogelijk zijn dat hij is overleden.
Je kan nog proberen om de brander te reinigen met een reinigings cd, misschien dat het enige soelaas biedt.

Maar een driver heb je echt niet nodig.

Ik weet

Geplaatst door maestro12
Ladyluf, je moet je antwoord niet in de qoute schrijven maar er onder, anders wordt het erg onoverzichtelijk.

Als constant het lampje brand, ook als er geen cd inzit, zou je zeggen dat de IDEkabel verkeerd aangesloten zit.
De HP 9100 serie is nou niet de meest betrouwbare serie van HP qua levensduur, het zou inderdaad mogelijk zijn dat hij is overleden.
Je kan nog proberen om de brander te reinigen met een reinigings cd, misschien dat het enige soelaas biedt.

Maar een driver heb je echt niet nodig.

Ik heb per ongeluk het antwoord in de quote geschreven.....en ach...het is weer eens wat anders :-)

Het lampje brandt trouwens niet konstant, maar het is goed dat ik weet dat HP niet al te goed bekend staat, wat levensduur......ik kijk wel wie van mijn kennissen mij kunt/wilt helpen. Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Je schrijft hij staat niet in hardwareprofiel bedoel je daar je apparaatbeheer mee?
Staan er misschien nog andere vraag c.q. uitroeptekens in je apparaatbeheer?
Is dit probleem spontaan ontstaan of nadat je wat veranderd hebt in de pc?

Duister ding...ik heb wat gvonden maar ik denk dat je even goed moet kijken wat voor type brander je hebt...het komt veel voor dat je bv een HP koopt, maar is dan eigenlijk een philips en een ander merk brander..

lees deze berichten maar even..

Upgrade HP 9100 firmware version "H2,1"to "v2,5"
I Know that there are many people having an HP 9100 with the firmware H2.1 version because I was one of them. My writer was not working anymore and to me the only solution was getting a new firmware to resolve this. I have contacted HP but there are not willing to help. In fact a lot of there Support analysts even don't know that there a more versions of this writer. I have demolished my writer and at the back I saw CDD4801. and inside I saw a huge Philips logo. So this drive must be a philips one.
I have downloaded the philips CDD4801 firmware version 2.5 and the FlashTool3100 and flashed my writer. After flashing my writer works again. :), Also tested my CDRw but that was not working. But it did not surprised me because it never worked before only with special HP cdrw's.
I have shared my files at my webserver. To Download clich here
If the flashtool is complaining about not installed aspi drivers just execute the install_xxxxxxx.bat in the aspi_471a2 and it will install the ASPI drivers:
For XP install_aspi_XP.bat
For 98/ME/NT/2000 install_aspi_98_2000.bat
For XP Itanium install_aspi_XP_Itanium.bat
For Questions send a mail to dr.who@xs4all.nl
Go to
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/cdr/cdrf.htm
an download 9100_10c.exe

If it won't work, read this:
> I noticed that some HP CD-Writer 9100i-Drives are _not_ Sony OEMs an
> cannot be flashed with the 9100_10c.exe from HP. These drives have a
> firmware version "H2,1", HP support says there is no fw-update
> available or planned. However, I managed to update the fw to V2.5
> using the Philips PCRW800 / CDD4801 firmware flasher (FlashTool-
> v3.2.zip) by replacing the "flahtool.oem" file with the one found in
> http://www.traxdata.com/support/cd-r/drivers/files/cdrw12832fw30.zip
> [Traxdata CDRW 12832 Plus].

Mike

Geplaatst door piepenbm
Duister ding...ik heb wat gvonden maar ik denk dat je even goed moet kijken wat voor type brander je hebt...het komt veel voor dat je bv een HP koopt, maar is dan eigenlijk een philips en een ander merk brander..

Mike

Jee, je hebt meer gevonden dan ik ooit zou kunnen vinden, maar het is evengoed allemaal abacadabra voor mij. Op de genoemde sites word ik niet echt wijzer, temeer omdat ik mijn HP er niet tussen zie staan.
Ondertussen brand mijn HP wel weer cd's maar bij het opstarten van de pc, krijg ik iedere keer dezelfde foutmelding en met Nero doet 'ie net of ie brandt, maar levert wel lege schijfjes af. Het is mij totaal onduidelijk het hoe en waarom.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Maakt Nero toevallig geen image op de harde schijf?
Dat de verkeerde recorder gekozen is dus.
Doe eens Ctrl-R in Nero en kijk of de cd brander gekozen is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan