Korstjens
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jul 2023
- Berichten
- 34
Ik heb heb een database die (niet door mijzelf) gemaakt is met FileMaker. Een mooie app, daar niet van, maar op de wereld zijn meer mensen die (zonder dat ze het vaak zelf weten) Microsoft Access kunnen gebruiken. En dan kan ik die database dus met méér mensen delen. FileMaker is tenslotte een dure app.
Daarom ben ik begonnen de bijna 5.000 records te migreren naar Access. Veel werk want de afbeeldingen kunnen bijvoorbeeld niet (een op een) over gezet worden met behulp van Excel.
Ik ben op dit moment al een aardig eindje op streek, maar ik loop tegen een optie aan die ik wél in FileMaker heb maar die ik tot nu toe in Access niet kan vinden.
Als ik in FileMaker een zoekopdracht open dan opent zich een blanco pagina die er eigenlijk hetzelfde uitziet als wat zich opent met "nieuw record". Daarin kan ik méér dan één criterium invullen/aanvinken voor een zoekopdracht. In Access kom ik niet verder dan een pop-up scherm waarin ik steeds maar één criterium tegelijk kan aangeven dat gezocht wordt in een aangegeven veld of in het hele document. Maar dus steeds maar één criterium terwijl ik in FileMaker wel meerdere velden (∞) tegelijk als criterium kan invullen voor de zoekopdracht en dat is specifiek voor deze database een belangrijk punt.
Ik lees op internet wel iets over een "zoekformulier" voor Access maar dat is volgens mij toch écht een andere optie dan ik die in FileMaker heb met een "blanco formulier pagina".
Wie helpt mij op weg?
Daarom ben ik begonnen de bijna 5.000 records te migreren naar Access. Veel werk want de afbeeldingen kunnen bijvoorbeeld niet (een op een) over gezet worden met behulp van Excel.
Ik ben op dit moment al een aardig eindje op streek, maar ik loop tegen een optie aan die ik wél in FileMaker heb maar die ik tot nu toe in Access niet kan vinden.
Als ik in FileMaker een zoekopdracht open dan opent zich een blanco pagina die er eigenlijk hetzelfde uitziet als wat zich opent met "nieuw record". Daarin kan ik méér dan één criterium invullen/aanvinken voor een zoekopdracht. In Access kom ik niet verder dan een pop-up scherm waarin ik steeds maar één criterium tegelijk kan aangeven dat gezocht wordt in een aangegeven veld of in het hele document. Maar dus steeds maar één criterium terwijl ik in FileMaker wel meerdere velden (∞) tegelijk als criterium kan invullen voor de zoekopdracht en dat is specifiek voor deze database een belangrijk punt.
Ik lees op internet wel iets over een "zoekformulier" voor Access maar dat is volgens mij toch écht een andere optie dan ik die in FileMaker heb met een "blanco formulier pagina".
Wie helpt mij op weg?