• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekopties in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

creepher

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Hallo,

Ik zit met een vraag m.b.t. Windows Excel 2010.
Ik zoek namelijk een optie om te kunnen zoeken in een excel bestand naar bepaalde omschrijvingen en artikellen. Is namelijk voor een schoolbestand met voorraden.
Bij sommige Excel bestanden op het web hebben hun dat namelijk boven aan de "tabel" staan en kun je gewoon de tekst in typen waar die naar moet zoeken en vindt die dan.
Helaas heb ik geen flauw idee waar ik dit zou moeten vinden.

Bij deze alvast bedankt.

Bekijk bijlage Voorraadbeheer-School werk ik nu aan.xls

Grt,

M.

Ik heb je bestand aangepast met een extra textbox zodat je kan zoeken op artikelnr of omschrijving.
Heb je verder nog vragen gelieve ze via het forum te stellen zodat andere mensen er ook baat bij hebben. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
He wederom bedankt sorry dat ik het verkeert heb gedaan hopelijk doe ik nu goed
het is voor mij het eerst dat ik op een forum ben.
Ik heb het bestand bekeken en het ziet er goed uit
maar ik kan niets invoeren te minste als ik iets invoer gebeurt er niets
wat doe ik nu fout.
Tevens ben ik bezig om er nog een kolom aan toe te voegen met datum
dus als je in kolom voorraad iets wijzigd tot dan in de kolom datum de huidige datum komt
te staan. Nu gebruik ik de formule =ALS(D2>0;NU();"") maar als ik die gebruik dan komt de datum
in de kolom voorraad te staan terwijl als ik de formule op een andere pagina gebruik wel werkt?????

Staat je macrobeveiliging het gebruik van macro's toe ? Als je in de linkertextbox een cijfer intypt wordt hierop gefilterd, als je in de rechtertextbox een omschrijving begint te typen wordt daarop gefilterd.
Heb je bestand aangepast zodat bij wijziging van een artikel de huidige datum geplaatst wordt in de kolom naast voorraad.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
He het werkt dankje wel
Nu is de vraag nog dat als ik kolom E datum wil zetten.
En wel als ik in kolom D waar de voorraad staat deze wijzig dat dan
in kolom E datum wijzigd naar de datum waarop de wijziging heeft plaatsgevonden
ik heb volgende formule gevonden =ALS(D2>0;NU();"")
Maar bij mij springt hij steeds naar kolom D en wijzigd daar de boel en in kolom E is de formule weg
wat doe ik nu fout.
Kun je mij daar nog mee helpen, en zo ja evenuteel een beschrijving er bij zetten
hoe je het gedaan hebt zodat ik dit niet meer hoef te vragen als iets mis gaat.

Mijn dank ik groot Supper voor je hulp

En wel als ik in kolom D waar de voorraad staat deze wijzig dat dan
in kolom E datum wijzigd naar de datum waarop de wijziging heeft plaatsgevonden
Dat heb ik in het laatst geposte voorbeeldbestand toch al aangepast. Wijzigingen wel doen via knoppen bijboeken en afboeken.

Zoek opties in excel

Hoi Hoi

Bedankt ik had iets fout gedaan dom he.
Maar als ik nu kolommen wil toe voegen dan werkt de datum niet meer dan gaat hij naar
de vorige kolom.
Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dat zelf kan oplossen, niet als ik een kolom toe voeg
jou weer moet vragen.

Mvgr Marco

Code:
.Offset(, 4) = Date
deze regel plaatst de datum, het cijfer na de komma duidt het aantal kolommen aan dat naar rechts geteld wordt. Staat je gevonden waarde in kolom A en je wil de datum plaatsen in kolom G tel je vanaf B tot G >> = 6 dus .offset(,6) plaatst de datum in kolom G

Gewoon weg te gek

He supper bedankt
Gewoon weg supper hoe vlug je hier geholpen wordt:thumb:
echt ik doe een petje af voor je en de rest toppie:thumb::thumb::thumb:

Groetjes Marco uit Limburg

Graag gedaan :cool:, markeer je de vraag dan nog even als opgelost :thumb:

Reactie

Nou ik durf het bijna niet te vragen.
Maar is het mogelijk met een formule of zo die ik kan maken
die er voor zorgt dat er geen dubbele artikelnummers en of omschrijvingen
kan in voeren dat hier een waarschuwing voor krijg.:o

Groetjes Marco

Test de bijlage eens. Als je een bestaand artikel inbrengt in kolom B krijg je een melding dat het artikel al bestaat, anders wordt er in kolom A het eerstvolgende artikelnr ingevoerd.

Bijlagen

Supper

Hallo
Wederom van harte bedankt.
Hoe maak je zoiets nu eigenlijk kan ik zoiets ook als je mij een beschrijving zou willen geven.
En is het mogelijk dat dit ook werkt voor kolom a waar Artikelnummer staat.

Supper Bedankt:thumb::thumb::thumb:

Waarom zou je dit ook willen voor kolom A ? Het mooie is nu dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over een artikelnummer aangezien dit automatisch gebeurd.

Antwoordt

Hoi Hoi

Nou ik dacht als ik bijvoorbeeld potlood kleur blauw heb van een leverancier
en ik moet die bij een andere leverancier bestellen stel dat is het zelfde artikel nummer
of ik typ in kolom b iets fout in en de tweede keer goed dan herkent hij dit niet
wel als ik twee keer het zelfde artikel nummer invoer.
Hopelijk heb ik het goed uitgelegt.

Alvast Bedankt:o

Je vraagt een systeem waardoor het niet mogelijk is om dubbele omschrijvingen of artikelnrs te genereren en nu begin je zelf over een dubbel artikelnr ??????
Wat betreft het fout inbrengen van gegevens, controleer grondig alvorens de Enter-button te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan