• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekopties vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

markbqurius

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2021
Hi,

Ik heb een Excel gemaakt die aan de hand van een aantal variabelen het e.e.a. uitrekent. Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om deze zoekvelden uit te breiden binnen dezelfde cel. Ik zoek nu bijvoorbeeld naar een temperatuur van 1 graden C. Ik zou hier graag willen invullen 1-4 zodat het bereik wordt vergroot. Is dit mogelijk? Het lijkt mij eenvoudig maar ik kan het helaas niet vinden :P

Bijlagen

Allersimpelste is een filter boven de tabel zetten, dan kun je 1 tabel gebruiken.

Zoekparameters binnen 1 cel kan wel maar leidt wel tot ingewikkelde functie. Waarom niet twee cellen met een onder- en bovengrens?

In Excel 365 kun je de functie FILTER gebruiken, je krijgt dan vanuit de "database" een tabel met de gewenste resultaten.
In eerdere versies van Excel heb je een wat ingewikkeldere functie nodig (een zogenaamde matrixfunctie).

Dus: wat wil je? wat heb voor versie gebruik je?

Meer voor de netheid dat ik liever geen 2 cellen heb met een min en max. Denk toch wel dat dit de makkelijkste optie is. Ik ga daar even mee knoeien. Voor nu bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan