Zoekresultaten openen in frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
1.600
Hallo,
Ik heb op mijn homepage een zoekfunctie ingebouwd. (PicoSearch). De code is:


PHP:
<DIV STYLE="position:absolute;top:550;left:400"><FORM METHOD="POST" 
ACTION="http://www.picosearch.com/cgi-bin/ts.pl">
<INPUT TYPE ="HIDDEN" NAME=  "index" VALUE="******">Zoek naar:
<INPUT TYPE ="TEXT"   NAME=  "query" VALUE="" SIZE="25" style="background-color: #ffffcc;">
<INPUT TYPE ="SUBMIT" VALUE= "Zoeken" STYLE="background-color: #FFFFCC; color: #FF0000;">
</FORM></DIV>

De zoekresultaten worden in een volledig scherm getoond. Ik wil echter nog een knop erbij om naar het vorige scherm (home dus) te gaan. Maar ik gebruik op de homepage geen frames. Kan dit op een andere manier?

bvd
Eric
 
wil je dat je resultaten in een nieuw venster geopend worden, dan kan je een form target="_blank" opnemen.

Je 2e vraag volg ik niet helemaal.

t.
 
Thnx teacher, maar ik wil het juist niet in een volledig venster hebben. Ik krijg het in een volledig scherm. Dan kan ik er geen knop bij maken om terug te gaan.
Met dat tweede bedoel ik dat ik in de bewuste pagina geen frames gebruik, omdat ik hem anders hierin kon plaatsen.
Maar misschien dat ik iets met TARGET kan proberen.
Grtz
Eric
 
Helaas Teacher, met target="_top" wordt 'ie ook in een volledig scherm geopend. Misschien iets met een inline frame, maar ik weet niet waar ik dat moet schrijven.
Eric
 
Teacher, ik begrijp waar de verwarring ontstaat. Het gaat er hier niet om waar de form komt te staan, maar de zoekresultaten. (begrijp ik het nu goed?)
Grtz
Eric
 
hier een terug knopje (niet getest)

Code:
<input name="knopje" type="button" onclick="javascript:history.go(-1);" value="terug" />
 
CasaMan, ook bedankt voor je antwoord, maar ik ben bang dat m'n vraag niet erg duidelijk is uitgelegd.
Hier een nieuwe poging:
Met die code komt er in m'n "Home" een zoekveld met een knop "zoeken".
Als je dan gaat zoeken wordt het hele scherm gebruikt voor de zoekresultaten, waar ik geen button in kan maken om terug te gaan naar "Home".
Het voorbeeld kun je zien in www.sparrow.ciston.nl

Hopelijk is het nu iets duidelijker uitgelegd.

Grtz,
Eric
 
Ok wat je dus bedoeld is:

Je hebt een formuliertje, dat formuliertje word naar een externe site gestuurd (waar jij geen controle over hebt)

En je vraag hoe je dat zo mooi mogelijk kan oplossen..
Rite?

Ik zou het doen (zoals je het al zelf aangaf)
Met een iframe.
maak een pagina met het form (form.html)

en een iframe: (kan je overal neerzetten waar je hem wilt hebben)
Code:
<iframe frameborder="0" src="form.html" height="500" width="500" ></iframe>
maar dan komen de resultaten dus ook in dat frame..

Ik zie trouwens dat je zelf al een mooie oplossing hebt gevonden.
 
Thnx CasaMan,
In eerste instantie dacht ik dat het niets zou worden, omdat ik aan een klein schermpje dacht voor de form, maar dan zou het schermpje met de zoekresultaten wel wat magertjes zijn.
De oplossing die ik daar voor zie is, in het inline frame met de form een combinatie maken met een ander onderdeel van de homepage (lichtkrant, logo ofzo) zodat de resultaten iets meer ruimte krijgen. Het is nog even stoeien met de opties, zoals geen schuifbalken en de uitlijning, maar dat is op www.handleidinghtml.nl wel te vinden.
In elk geval bedankt (en ik begrijp nu eindelijk iets meer van die inline frames)
Grtz,
Eric
 
Dit probleem is ook opgelost. Ik laat het inline-frame gewoon onder het zichtbare gedeelte van de pagina doorlopen. Verder heb ik hem absoluut gepositioneerd. Okee, je moet scrollen, maar dat neem ik voor lief.
Alleen heb ik nog geen knop om de resultaten van het scherm te laten verdwijnen, maar dat kan met "Home" in m'n nieuwe menu.
Als je het resultaat wilt zien:
http://www.sparrow.cistron.nl/home.html
Dit is de pagina met het nieuwe menu. De links werken nog niet.
Toppie-tip
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan