Ik heb een oud maar nog nuttig forum van Messageboard (voorgeprogrammeerde gratis fora) wat BESLOTEN is. De forumonderdelen/onderwerpen/berichten zijn alleen zichtbaar voor geregistreerden.
Ik heb een vraag over de werking van zoekrobots (geen spamrobots):
als er ergens een bericht wordt geplaatst, kan ik in het beheerderspaneel zien, dat een zoekrobot (Google, MSN) onmiddellijk reageert met dat ie heeft ingelogd én het betreffende forumonderdeel, waar het bericht in is geplaatst, heeft 'gezien'.
Kennelijk.
OK, denk ik dan: hij registreert automatisch en hopla, zit binnen.
Moet ik de CAPTCHA-code vermoeilijken?
Maar 't gekke is, als ik BINNEN het forum alles nog eens in een aparte groep plaats, en alle leden lid van die groep maak, zodat alleen die groepsleden alles kunnen zien, reageert zo'n robot NOG STTEEDS op nieuwe berichten.
Mijn vraag is: hoe kan dat? Dat moet dan toch niet meer mogelijk zijn?
Het doel van mijn vraag: ik wil NIET, dat tekst van berichten in zoekresultaten verschijnen van Google etc..
Ik heb een vraag over de werking van zoekrobots (geen spamrobots):
als er ergens een bericht wordt geplaatst, kan ik in het beheerderspaneel zien, dat een zoekrobot (Google, MSN) onmiddellijk reageert met dat ie heeft ingelogd én het betreffende forumonderdeel, waar het bericht in is geplaatst, heeft 'gezien'.
Kennelijk.
OK, denk ik dan: hij registreert automatisch en hopla, zit binnen.
Moet ik de CAPTCHA-code vermoeilijken?
Maar 't gekke is, als ik BINNEN het forum alles nog eens in een aparte groep plaats, en alle leden lid van die groep maak, zodat alleen die groepsleden alles kunnen zien, reageert zo'n robot NOG STTEEDS op nieuwe berichten.
Mijn vraag is: hoe kan dat? Dat moet dan toch niet meer mogelijk zijn?
Het doel van mijn vraag: ik wil NIET, dat tekst van berichten in zoekresultaten verschijnen van Google etc..