zoektermen leiden niet meer tot vinden van bestanden (windows7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
tot voor een paar dagen geleden kon ik via het zoekvenster, links onderin bij de startknop, eenvoudig bestanden vinden waarin het zoekwoord voorkwam.
dat kan ineens niet meer. welke instelling is veranderd en hoe kan ik dit weer wijzigen
 
Opnieuw indexeren.
Zoek even op het trefwoord "indexeren" en je krijgt een uitleg.
Zit nu achter een XP machine, anders had ik het wel nader uitgelegd.
 
Laatst bewerkt:
wil je me toch nog even verder helpen (als je achter een 7 machine zit. Want ik heb alles opnieuw geindexeerd, gister. nu krijg ik dus wel bestandsnamen maar nog geen treffers op inhoud.
dus mijn probleem is door het indexeren niet opgelost.
weet jij een oplossing?
 
Wil je zeker verder helpen.
Ben een image van mijn machine aan het maken in XP en dat duurt even.
Heb wel meer mogelijkheden, maar als dit gedaan is start ik hem op in 7 modus en kom terug.
 
ik hoor graag van je. maar ik weet niet of ik er de hele middag zal zijn. haast heb ik wel...
 
Type in je zoekvak indexeren.
Zoekmethoden van windows wijzigen.
Indexeren.JPG
Zorg dat alle vinkjes geplaats zijn. Dat gaat even duren, maar dan heb je ook wat.
Succes.
 
dat had ik al gedaan allemaal, ik heb nog ergens een vinkje bijgezet, maar de reactie was 'indexeren voltooid'..
nog steeds geen resultaat van zoektermen in bestanden...
weet je nog iets meer?
 
Indexeren 2.JPG

Bij geavanceerd, in het nieuwe venster de index opnieuw samenstellen.
 
heb ik gister al gedaan, windows heeft toen enkele uren gedraaid om 55.000 bestanden te indexeren.
 
Bij geavanceerd ->bestandstypen->eigenschappen en inhoud van het bestand indexeren.Indexeren 3.jpg
 
ik sluit printscreen bij. alle filters voor bestandseigenschappen zijn aangevinkt op een paar na (die zie je in printSr -lijken me ook niet relevant) daarna vallen er wat gaten maar dat gaat over andere dingen, daar lijkt het probleem ook niet te zitten.

zijn er misschien bij de zoekmachine zelf dingen veranderd?
wat mij eerder altijd opviel was dat de zoekresultaten altijd meerdere keren werden vermield, dus ook bij rubriek video terwijl ik geen videos's heb, maar dan stond daar ook worddocument. helpt deze info jou?
 

Bijlagen

  • einstein.jpg
    einstein.jpg
    101,2 KB · Weergaven: 12
Type eens in je zoekvak "indexeren" (zonder aanhalingstekens uiteraard ) en klik op de bovenste optie: problemen zoeken .....
In het menu wat verschijnt, geavanceerd.
Aanvinken en laat hem eens zoeken of hij het zelf op kan lossen.
Heeft mij al eens verder geholpen.
 
dat had ik ook al geprobeerd, er komt niets te voorschijn als ik de eerste optie aanvink. ook geprobeerd als administrator leverde ook niets op en van de verdere opties heb ik geen idee meer, daar ben ik wel mee bezig geweest maar ook dat leverde niets op....
 
Hoi,
dit is geen oplossing voor je probleem maar wel een alternatief. Gebruik EveryThing voor je zoekopdrachten. Ook een portable-versie. Door de indexering van Windows uit te schakelen boek je ook nog prestatiewinst.
 
Laatst bewerkt:
dag mik,
dank voor je suggestie, maar ik vind dit een gedoe, nu moet ik eerst weer indexeren uitschakelen. en het zal wel omslachtiger zijn dan via het zoekvak beneden. dus ik wacht toch even verder op oplossing van coenraad einstein
 
Hoi,
dit is geen oplossing voor je probleem maar wel een alternatief. Gebruik EveryThing voor je zoekopdrachten. Ook een portable-versie. Door de indexering van Windows uit te schakelen boek je ook nog prestatiewinst.

moet indexeren in jouw suggestie per se uitgeschakeld worden?
ik heb alles weer geindexeerd en nu lijkt het overal weer te werken behalve als ik het zoekvak links onder gebruik, dan heb ik nog niets, toch iets met een instelling?
 
ik heb nogmaals geindexeerd, het waren nu 10000 items minder dan vorige week???
bij OneNote en bij gebruik van het zoekvak rechtsboven als ik document open, lijkt zoeken weer perfect te werken (eerste indruk) maar het zoeken via het vak boven de startknop levert helemaal niks meer op. instelling mis ergens?
 
Mogelijk is er een error in je installatie.
Plaats je installatie dvd (geen recover) en start daar mee op. Evt. in je bios aanpassen.
Bevestig dat je wilt installeren en bij het 2de of 3de menu krijg je de optie om de installatie te herstellen.
Hij gaat op zoek naar verkeerde instellingen, missende bestanden etc.
Mogelijk is dit een oplossing.
 
ik heb in 2010 een upgrade van dell (de leverancier van mijn pc) gekregen. voor upgrade naar 7. volgens mij is dat het enige wat ik heb. kan het daarmee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan