Zoektocht naar bepaalde java code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lammickers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Hallo allemaal,

Ik ben Mick, nieuw hier op het forum en ben sinds kort begonnen met het uitwerken van een eigen ideetje middels een app. Ik ben een redelijk onervaren programmeur, eigenlijk compleet nieuw met java, en ben op zoek naar een bepaalde code voor mijn app. Ik heb een code nodig die het mogelijk maakt om html variabelen als persoonsnamen van de html code van een website te kunnen importeren in een eigen database. Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen? Alvast bedankt!

Groetjes, Mick

Meestal wordt geen java gebruikt maar php (eventueel in samenhang met javascript = niet hetzelfde als java) voor het in een database zetten van ingevulde gegevens op een webpagina.
Daarbij komt:
  • Voor het gebruik van java moet de bezoeker een java-plugin geïnstalleerd hebben, en dat heeft niet iedereen (ik niet bv., uit veiligheidsoverwegingen).
  • Een browser kan wel omgaan met php (dat gebeurt server-side, en daar heeft een browser geen omkijken naar) en met javascript (dat zit ingebouwd, en wordt maar door een paar % van de surfers uitgeschakeld).
Moet het zeker weten java zijn?

@csshunter Bedankt voor je reactie. Na me wat meer verdiept te hebben in de programmeertalen ben ik tot de zelfde conclusie gekomen als jij. Iemand vertelde laatst dat ik dit het beste kon aanpakken met java, maar misschien bedoelde hij inderdaad javascript. Laat ook wel zien hoe weinig verstand ik er zelf van heb. Php heb ik al wel een beetje ervaring mee, dus dat is een kleine meevaller. Heb je misschien een tip hoe ik dit met php/javascript het beste kan aanpakken/beginnen?

@gast0140 Bedankt voor je reactie, ik denk echter dat ik me moet gaan focussen op javascript/php zoals csshunter al duidelijk maakte:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan