Zoektocht naar game pc 800/900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU2000

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Ik vond een computer met de volgende specificaties:

AMD FX-8350 Acht Core 8 x 4.0GHz ,
Toshiba 500GB SATA3 DT01ACA050 7200rpm 32mb harde schijf
LiteOn SATA black iHAS122 22x22x/DL8x8x/RAM DVD multi brander
8GB (2x4GB) PC3-10666 1333Mhz DDR3 merk geheugen van Kingston
ASUS M5A78L/USB3 (AMD, AM3+, 760G, ATX, DDR3) moederbord met HDMI, DVI & VGA,
Nvidia Geforce GTX 660 Ti 2GB grafische kaart,
AZZA behuizing met een 750 watt Combat Power voeding met een stille 140mm ventilator

Dit voor ietsje meer dan 800 euro. Heb ik voor dit geld dan een goede gamecomputer?

ja ik zet echter wel mijn vraagtekens achter de voeding ik ken het merk combat power niet
pc is goed maar denk wel dat je beter kan krijgen met dat budget

Bedankt voor de reactie. U zegt dat ik voor dit buget wel beter kan krijgen. Welke onderdelen kunnen dan volgens u beter?

klikerdeklik dit is wel exclusief assemblage en windows os wil je dat erbij hebben dan kan dat komt er 130 euro bij dat kun je van de HDD aftrekken door een 500Gb er in de plaats voor te nemen en dan blijf je alsnog binnen je budget

verschil is dat de processor een heel stuk krachtiger is dan die FX8000 en deze kan overclocked worden naar 5.0Ghz op lucht
werkgeheugen is sneller maar denk niet dat dit veel uitmaakt wat betreft prestatie winst

je zou het ook anders kunnen doen door een goedkoper moederbord en processor te nemen en een krachtigere videokaart daar hebben games vooral veel baat bij
denk aan een i5 3470 samen met een H77 moederbord dan zou je bijvoorbeeld voor een GTX670 kunnen gaan

Laatst bewerkt:
@firestorm, waarom wordt hier een ZOTAC kaart ingezet? Ik denk dat je beter voor een merk als ASUS of Sapphire kan kiezen.

maakt vrij weinig uit bij de gtx660 ti ze zijn even stil koelen even goed en garantie periodes zijn even lang
verder verkoopt sapphire geen Nvidia kaarten meer

Laatst bewerkt:
Ik denk zelfs dat ze er bijna nooit gemaakt hebben, ik heb misschien 1 verbetering, neem de PCGH edition van de Scythe Mugen 3, die heeft 2 fans dus die is ietwat stiller.

@firestorm, ja ik zie het opeens, Sapphire verkoopt geen Nvidia kaarten meer. Dat laat wel even zien hoe het nu met Nvidia gaat want Sapphire was een van de betere fabrikanten. En een kennis van mij nog roepen dat Nvidia zoveel beter dan Ati is.

Dat is echt al lang :),
maar de meesten vinden Nvidia beter, meestal kunnen ze niet beter met een pc werken dan wat spelletjes spelen en internetten. Maar toch wil iedereen absoluut Nvidia, dat is pure marketing van Nvidia natuurlijk (soms is heet ook een beetje de fout van AMD).
Maar moest AMD failliet gaan dan hebben Intel en Nvidia vrij spel met hun prijzen. Ze gaan die natuurlijk niet ongelofelijk hoog leggen maar een bedrijf zonder concurrentie doet wat hij wil.

Nog een voorbeeld:
Velen die een nieuwe pc willen kopen willen 'een i7', koste wat kost. Niet dat het voor velen een verschil zal uitmaken... Een beetje afzetterij, maar goed, de mensen kiezen er zelf voor.

Noot: Ik wil toch even zeggen dat er ook heel veel mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Ik wil over niemand, buiten over de grote bedrijven in kwestie :p, iets slecht zeggen of wat dan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan