Zoekveld invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo,

Voor ons klantenbestand wil ik een mooie db maken in Access. Ik heb een voorbeeldsjabloon gebruikt genaamd contactpersonen..

In deze db draait het vooral om de contactpersoon, maar ik wil dit het liefst laten veranderen in bedrijfsnaam (omdat dat onze klant is en de contactpersonen daaronder horen..) Daarnaast wil ik een zoekveld invoegen, ik heb alleen geen verstand van die codes.

In het zoekveld wil ik kunnen zoeken op; bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, klantnummer, contactpersoon, e-mail etc. Het zoekveld wil ik het liefst in het lint achter de tabbladen..

Iemand die me hiermee kan helpen?

Alvast bedankt! Bekijk bijlage Klantgegevens1.rar

Ik heb de structuur alvast aangepast, want zoals het zo vaak is met Microsoft producten: het ziet er van de buitenkant zo fraai uit, maar als je onder de motorkap kijkt is het meestal goed schrikken :).
Zo deugt er van de tabel CP al niet zo heel veel (vind ik), omdat het veld Tussenvoegsel ontbreekt, bij Adres het huisnummer (vervangen door Straatnaam en Huisnummer) en het veld Adres ook nog eens een Memoveld blijkt te zijn! Kortom: áls je al een voorbeeld van Microsoft gebruikt, bedenk dan eerst wat je zélf eigenlijk nodig hebt, en ga dán pas aan de slag met de voorbeelden.
Want de kans dat een voorbeeld database (ongeacht waar die vandaan komt; met mijn databases kun je waarschijnlijk ook niet uit de voeten :) ) exact dátgene biedt dat jij zoekt, is zo niet nihil, dan toch vergelijkbaar met de kans dat Nederland straks met de wereldbeker staat te zwaaien!