Zoekveldje in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merkie18

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Heey allemaal!

Ik zou graag in mijn formulier een zoekveldje willen hebben dat als je daar een naam in tikt en op enter drukt dat er het juiste record te voorschijn komt. Dit moet ook kunnen als een deel van de naam wordt ingetypt. Wie weet hoe dit met VBA moet? Heel erg bedankt alvast!

Groeten Merkie18

Een kort receptje:

Maak een ongebonden tekstvak op je formulier (ik heb dit vak ListNames1 genoemd)
Maak in de VBA editor nu de volgende Sub aan:

Private Sub ListNames1_AfterUpdate()
Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[FULLNAME] = '" & Me![ListNames1] & "'"
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

"[FULLNAME]" is een samengesteld veld in mijn query dat bestaat uit [VOORL]+[TUSSENVOEG]+[NAAM]+[POSTCODE] --- (er zijn zoveeeeel Jansens dat dat nodig was)

Vraagje aan Bartuls (ik weet er nog niet zoveel van..) Wat betekent die Me.Bookmark eigenlijk? En is het beter om nog een error-routine toevoegen? Vast bedankt voor de evt toelichting
Henry

Een kort receptje:

Maak een ongebonden tekstvak op je formulier (ik heb dit vak ListNames1 genoemd)
Maak in de VBA editor nu de volgende Sub aan:

Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[FULLNAME] = '" & Me![ListNames1] & "'"
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

"[FULLNAME]" is een samengesteld veld in mijn query dat bestaat uit [VOORL]+[TUSSENVOEG]+[NAAM]+[POSTCODE] --- (er zijn zoveeeeel Jansens dat dat nodig was)

Vraagje aan Bartuls (ik weet er nog niet zoveel van..) Wat betekent die Me.Bookmark eigenlijk? En is het beter om nog een error-routine toevoegen? Vast bedankt voor de evt toelichting
Henry

Heey!

Hartelijk bedankt voor je uitleg! Ik ben het aan het proberen geweest maar het wil niet lukken :( Waar moet ik FULLNAME in veranderen?

Moet ik in bovenstaand stukje ListNames1 veranderen in de veldnaam waar het over gaat?

Alvast bedankt!

Excuus voor mijn enigszins aangeschoten post van gisterenavond :o

In plaats van een ongebonden tekstvak moet je "keuzelijst met invoervak" kiezen als nieuw element op je formulier. Combobox is het Engels equivalent dacht ik.

Nu de rest van de vragen:
Je formulier is toch gebaseerd op een query neem ik aan? Dus verander mijn [FULLNAME] in het de naam van het veld uit jouw query dat de relevante keuzes presenteert.

En mijn ListNames1 moet je veranderen in de naam die jij je nieuw toe te voegen "keuzelijst met invoervak" op jouw formulier gaat geven.

Succes, Henry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan