zoekvenster in formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbul

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Ik wil in een formulier uit een keuzelijst met allemaal klanten een klant uithalen door een eerste/tweede ... letter bijvoorbeeld te typen.
Lang geleden dat ik met access heb gewerkt en ik weet het niet meer, had wel al een query gemaakt maar ik weet niet meer hoe ik het moet in orde brengen.
bedankt voor de hulp

Die query zul je normaal gesproken niet nodig hebben (nou ja, niet als zodanig). Je kunt met de wizard een prima keuzelijst maken om een record mee te zoeken. Tip: doe dat eerst in een database die is opgeslagen als A2k3 versie (mdb dus) want A2007+ formats gebruiken interne macro's en daar heb je bijzonder weinig aan, want daar kun je de code niet van hergebruiken. Als je een VBA gebeurtenis hebt, kun je daar verder nog veel meer mee doen.

Maar nu weet ik nog niet hoe ik het moet instellen. Misschien begrijpt u mij verkeerd, ik heb al een keuzelijstje (zonder invoervak) gebruikt en daaruit kan ik uiteraard een klant selecteren. Maar mijn bedoeling is dat ik in een tekstvak een letter of twee beginletters van een klantnaam intyp en dat de gegevens van de klant dan getoond worden.

Waarom zou je daar een tekstvak, dat daar totaal niet geschikt voor is, voor willen gebruiken terwijl je daar een keuzelijst met invoervak kunt maken dat daar speciaal voor gemaakt is? Daar snap ík dus weer niks van.

in een keuzelijst moet je een keuze eruit halen, dus heb je 500 klanten dan moet je scrollen en op je klant zijn naam klikken. heb je veel klanten dan moet je ver scrollen terwijl ik in een tekstvak of in het keuzelijstje (is mij om het even) één letter of 2 letters kunnen intypen en dan bij de klant uitkomen.

Ik weet niet wat voor soort keuzelijsten (met invoervak) jij gebruikt, maar in die van mij kan ik gewoon een paar letters typen om de eerstvolgende overeenkomende te vinden. Misschien moet je je instellingen eens veranderen.

Het is in orde, ik had een keuzelijst zonder invoervak en daarin werkt het niet. Bedankt - was weeral even opfrissen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan