• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekvenstertje en automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoningBartt

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2012
Beste HelpMij-ers

Ik ben een beetje aan het knutselen met Excel, en wil het volgende proberen (zie voorbeeld bestandje)

1) een cel met een zoekfunctie waarin ik een naam of deel van de naam kan typen, dat er automatisch een dropdown menu komt met mogelijke namen
2) een filter op deze cel toepassen, dat als ik bij groep een groep heb gekozen dmv unieke dropdown menu, ik alleen namen krijg met die groep
3) een cel gebruiken in de hoofdtab om gegevens (in dit geval aantal) automatisch aan te passen, dat een volgende keer dat ik de naam zoek, hij de aangepaste aantal zoekt.
4) Een laatst gewijzigd toevoegen, dat als ik een bepaalde naam aanpas, ik automatisch in de laatste kolom van de namenlijst de datum dat het voor het laatst gewijzigd is kan zien. Dit zou eventueel via de Control+; functie mogen

Ik hoop dat mijn wensen niet al te lastig zijn, en een beetje duidelijk zijn
Het zou me heel erg helpen.

PS. ik heb gewoon een willekeurige lijst met namen op internet gevonden.

Bijlagen

Beste KoningBartt,

Op voornamen selecteren heb ik het volgende voor cel B3

Plak volgende formule in cel B3 bij gegevensvalidatie en selecteer lijst

Code:
=VERSCHUIVING(naam;VERGELIJKEN(LINKS(B3;LENGTE(B3));LINKS(namen;LENGTE(B3));0);0;SOMPRODUCT(--(LINKS(namen;LENGTE(B3))=B3));1)

Als je nu T typt zie je 8 namen en bij TH zie je 2 namen
Wel nog de namen ("naam" en "namen") benoemen in tabblad namenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan