• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekvraag in cellen met meerdere gegevens [filter] uitvragen op ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manusje

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
75
Besturingssysteem
W11
Office versie
O365
Goedemorgen,

In het bestand heb ik een klein deel geplaatst van een groot bestand/ tabel.
In een aantal cellen [in de kolom] zitten meerdere gegevens.
De vraag is als volgt:
In B9 wil ik [in dit geval] graag een postcode of gemeente in vullen. Als resultaat de betreffende cel waar de gemeente of postcode in staat
middels de filterfunctionaliteit naar boven krijgen, tevens is de rij dan volledig zichtbaar met gegevens welke ook nodig zijn.
Mijn collegae zijn niet even handig in excel en als ze de vraag in B9 kunnen plaatsen is dat erg handig.

Ik weet dat dit kan met VBA, echter ben zelf niet handig genoeg om dit te schrijven door gebrek aan kennis.
Diezelfde truc uit B9 wil ik bij elke kolom [± 22] toe kunnen passen, met daarin de gegevens uit die kolom.
Op het moment dat betreffende cel leeg wordt gemaakt klapt de tabel weer open voor de volgende vraag.

Om de vraag compleet en complex te maken:
Het uiteindelijke doel is om een tabblad [deze heet ZOEKVRAAG] te gebruiken, waarbij je de zoekvraag in een cel [C3] zet en de data uit de 22 andere kolommen onder elkaar gepresenteerd krijgt.
Zie voorbeeld in de bijlage.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Jan
 

Bijlagen

Hieronder de VBA welke je hebt geschreven.

Als ik nu vanuit Blad2 dit aan wil roepen, waar plaats ik Blad1 in de VBA.
De verdere aanpassingen gaan mij zelf lukken.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$B$9" Then
If Target = vbNullString Then
ActiveSheet.Range("B:B").AutoFilter Field:=1
Else
ActiveSheet.Range("B:B").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=*" & Range("B9") & "*", Operator:=xlAnd
End If
End If
End Sub

Zie je reactie tegemoet,
Alvast bedankt,
Groet Jan
 
Met deze layout van Blad2:

Blad2.PNG
wEE7FTm1vecfQAAAABJRU5ErkJggg==


plaats je deze code achter Blad2:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)    If Target.Address = "$B$2" Then
        If Target = vbNullString Then
            Sheets("Blad1").UsedRange.AutoFilter Field:=1
        Else
            Sheets("Blad1").UsedRange.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=*" & Target & "*", Operator:=xlAnd
        End If
    End If
End Sub
 
Dankjewel.
Ik sluit de topic.
Groet,
Jan
 
Goedemorgen,

Toch nog de topic geopend met een aanvullende vraag.
Op basis van een zoekvraag op een kolom gelukt.
Zoals beschreven zijn het meerdere kolommen.

Hoe kan ik dezelfde zoekvraag zoals op kolom B op hetzelfde tabblad laten plaatsvinden in kolom E, H, N en P.

Alvast bedankt,
Groet,
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan